Астрономи виявили на карті Титану "грунтові води"

Астрономи виявили на карті Титану "грунтові води" Моря й озера Титану з'єднує система "тунелів" © NASA
Під поверхнею супутника Сатурна прихована система "тунелів", по яких течуть вуглеводні.

Найповніша карта супутника Сатурна Титана вказала на те, що під його поверхнею існує система з "тунелів", по яких течуть вуглеводні. Ці потоки вуглеводнів з'єднують моря і озера Титану. Про своє відкриття дослідники повідомили в журналі Geophysical Research Letters.

Титан – єдине відоме тіло в Сонячній системі, крім Землі, на якому існує кругообіг рідини. Тільки замість води на холодному Титані течуть рідкі вуглеводні - в основному метан і етан, - які зливаються в озера і невеликі моря, випаровуються і випадають опадами.

У ході досліджень вчені вивчили дані, отримані станцією Cassini, якій вдалося розглянути топографію приблизно 9% поверхні Титану. Їх об'єднали з результатами інших досліджень супутника, отримавши найдетальнішу на сьогоднішній день карту висот, на якій, зокрема, з'явилися нові гори в південній півкулі. Ці дані значно розширять можливості теоретичних і модельних досліджень Титану, про що свідчить нове відкриття.

Раніше команда місії Cassini припустила, що у морях на Титані, можуть існувати сильні течії, викликані великими потоками сонячної енергії.