Астрономи виявили кільце молекул навколо протозірки

Астрономи виявили кільце молекул навколо протозірки © Naked Science
Відкриття може пролити світло на формування Сонячної системи.

Вчені виявили молекули біля молодої зірки

Японські вчені виявили кільце з великих молекул навколо новонародженої зірки, що може пролити світло на процеси формування Сонячної системи. Про результати досліджень вчених повідомляє Spaceref.

У ході дослідження вчені встановили, що насичені органічні молекули формуються в міжзоряному просторі, а потім переносяться в зону формування протозірок. Як стверджують вчені, у різних протозірок види цих молекул відрізняються. Вивчення їхнього хімічного складу дозволить відповісти на питання про те, чи є Сонячна система типовим прикладом планетної системи.

Читайте також: Вчені виявили молоду планету, яка "розривається" зіркою

Вважається, що Сонячна система була утворена 4,6 мільярда років тому після того, як молекули потрапили з міжзоряного простору в область формування диска планети. Пізніше ці молекули призвели до формування життя на Землі.

Вчені вивчили кільце органічних молекул навколо протозірки органічного типу IRAS 16293-2422A. Радіус цієї кільцевої структури в 50 разів більший за земну орбіту. Дослідження показало значну присутність молекул метилформіата (HCOOCH3) і сірчистого карбоніла (OCS). За словами вчених, молекули зберігаються на поверхні частинок пилу. Навколо зовнішнього кордону структури диска протозірки вони випаровуються. Кільце з молекул – прямий доказ того, що вони потрапляють під обертову структуру диска, формуючи планетарну систему.

Раніше вчені змогли помітити процес формування зірки-надгіганта. Міжнародна група астрономів під керівництвом Катарини Джонсон з Ліндського університету спостерігала величезний газопилової диск, який обертається навколо молодої зірки в сузір'ї Центавра. Діаметр об'єкта в дві тисячі разів перевищує відстань від Землі до Сонця, а маса центральної зірки перевищує сонячну в 25 разів. Знахідка може стати підтвердженням гіпотези про механізм виникнення надмасивних зірок шляхом поступового поглинання речовини аккреційних дисків, що бистро обертаються.