Астрономи виявили екзопланету–"дзигу"

Астрономи виявили екзопланету–"дзигу" Коричневий карлик здійснює оборот навколо своєї осі за 17 хвилин © NASA
День на екзопланеті триває 17 хвилин.

Астрономи виявили незвичайний коричневий карлик, день на якому триває всього 17 хвилин, що робить його найшвидшим об'єктом такого роду. Швидкість обертання екзопланети складно пояснити з точки зору сучасних теорій, повідомляють дослідники в статті, опублікованій в Astrophysical Journal Letters.

Вчені займалися вивченням коричневих карликів, відкритих за допомогою телескопа WISE. У ході досліджень вони помітили незвичайний карлик-"пульсар" J1122+25. Об'єкт розташовується на відстані 55 світлових років від Землі в сузір'ї Лева, його маса перевищує масу Юпітера в 25 разів. Температура поверхні J1122+25 складає 726 градусів Цельсія.

Аналіз спалахів радіовипромінювання показав, що планета здійснює оборот навколо своєї осі за 17, або 34, або 51 хвилину, тобто обертається набагато швидше, ніж інші коричневі карлики. Швидке обертання об'єкта означає, що він володіє сильним магнітним полем, чиє походження дослідники поки не можуть пояснити.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.