Виявлена чорна діра, яка обертається з дуже високою швидкістю - Технології - dt.ua

Астрономи виявили чорну діру з дуже високою швидкістю обертання

9 листопада, 17:10 Роздрукувати

Об'єкт обертається на швидкості, близькій до швидкості світла.

Виявлена чорна діра, яка обертається майже на швидкості світла © NASA

Вчені заявили про те, що чорна діра, яка була знайдена в подвійній системі 4U 1630-47, обертається зі швидкістю, близькою до швидкості світла. Як повідомляє Naked science, до цього чорних дір, які обертаються на одній з найвищих спостережуваних швидкостей, було виявлено всього чотири.

У 2016 році чорна діра була зафіксована за допомогою першого індійського астрономічного супутника AstroSat. Супутник встановив, що чорна діра випускала з себе рентгенівське випромінювання, що дослідникам здалося незвичайним. Пізніше спостереження за допомогою рентгенівської обсерваторії "Чандра" підтвердили цю інформацію.

Тепер же дослідники встановили, що чорна діра обертається досить близько до межі, яка була встановлена Теорією відносності Альберта Ейнштейна. Тобто, її швидкість майже досягає швидкості світла.

Наголошується, що швидкість обертання може складати від 0 до 1, ця чорна діра обертається на швидкості 0,9. Крім даного об'єкта відомо ще всього чотири чорних діри з такою ж швидкістю обертання. Теорія Ейнштейна також передбачає, що якщо чорна діра обертається досить швидко, то вона здатна змусити простір обертатися.