Астрономи виміряли температуру пилу космічної "Літаючої тарілки"

Астрономи виміряли температуру пилу космічної "Літаючої тарілки" "Літаюча тарілка" розташовується на відстані 400 світлових років від Землі © eso.org
Температура пилу становить -266 градусів за Цельсієм.

Міжнародна група вчених під керівництвом Стефана Гильото з Астрофізичної лабораторії в Бордо за допомогою телескопів ALMA та IRAM вперше виконали прямі вимірювання температури великих пилових зерен у зовнішніх частинах протопланетного диска навколо молодої зірки - об'єкта, названого "Літаючою тарілкою". Температура виявилася нижче, ніж очікували астрономи, і склала -266 градусів Цельсія. Як повідомляється на сайті ESO, можливо, тепер астрономам доведеться переробити існуючі моделі протопланетних дисків.

Зірка 2MASS J16281370-2431391 знаходиться на відстані 400 світлових років від Землі в області зореутворення Ро Змієносця. Ця зірка оточена газо-пиловим диском - такі диски називають протопланетними, так як вони представляють собою ранню стадію формування планетної системи. У цьому випадку диск видно з ребра, і на оптичних знімках виглядає як НЛО, чому і отримав у астрономів прізвисько "Літаюча тарілка".

За словами Гильото, "цей диск ми спостерігаємо не на чорному тлі порожнього нічного неба, а на тлі яскравої туманності Ро Змієносця. Її розсіяне світіння "розмазане" по занадто великій площі, щоб бути зареєстрованим приймачами ALMA, але протопланетний диск це випромінювання поглинає. У результаті і виходить негативний сигнал – він означає, що якісь частини диска холодніші за фон, на якому вони спостерігаються. Виходить, що Земля ніби потрапляє в тінь, яку кидаєЛітаюча тарілка".

eso.org

Астрономи об'єднали вимірювання диска, виконані на ALMA, зі спостереженнями фонового випромінювання, проведеними на 30-метровому телескопі IRAM в Іспанії. У результаті вийшло, що температура зерен пилу в диску на відстані близько 15 мільярдів кілометрів від центральної зірки складає всього -266 градусів Цельсія, тобто 7 Кельвінів, що лише на 7 градусів вище абсолютного нуля.

Більшість моделей припускають, що температура повинна становити від -258 до -253 градусів Цельсія (15 - 20 Кельвінів). Ця розбіжність показує, що фізичні параметри великих пилових зерен повинні бути зовсім не такими, які прийняті в моделях. Якщо підтвердиться, що низька температура пилу є звичайною властивістю протопланетних дисків, це може багато в чому змінити розуміння того, як диски формуються та еволюціонують.

Раніше повідомлялося про те, що астрономи виявили незвичайну карликову зірку, яка переміщується Всесвітом на величезній швидкості і містить небувалу кількість вуглецю. На думку дослідників, зірка не могла виробити весь вуглець самостійно і, швидше за все, отримала його від своєї великої сусідки.