Астрономи відкрили зірку з загадковими падіннями яскравості

Астрономи відкрили зірку з загадковими падіннями яскравості Вчені не знають, чому зірка змінює свою яскравість © Naked Science
Дослідники не можуть зрозуміти, чому зірка змінює свою яскравість.

Астрономи відкрили незвичайну подвійну зірку EPIC 249706694, яка розташовується на відстані 350 світлових років від Землі. Дослідникам вдалося зафіксувати 28 падінь її яскравості, які відбувалися без якої-небудь чіткої послідовності, повідомляє ScienceAlert.

Наголошується, що зазвичай зміни яскравості зірки пов'язані з проходженням повз її диск планети. У випадку ж з EPIC 249706694 вони відбувалися дуже хаотично, що не можна пов'язати з яким-небудь впорядкованим рухом небесного тіла.

Дослідники проводили спостереження за зіркою в рамках другого етапу місії телескопа "Кеплер". Телескоп спостерігав за EPIC 249706694 протягом 87 днів, за цей час було помічено 28 змін яскравості зірки. Всі з них, крім двох, мали однаковий ступінь.

Дослідники відзначають, що незвичайність цих затемнень полягає в тому, що вони не відрізняються періодичністю. Тільки чотири з них можуть бути частиною періодичної послідовності.

За розрахунками дослідників, щоб виробляти такі затемнення, один об'єкт - одна зірка - повинен перевершувати Землю за розмірами приблизно в два рази, а інша зірка повинна походити розмірами на Юпітер (EPIC 249706694, як вже зазначалося, є подвійною зіркою). На думку дослідників, в системі може бути багато інших об'єктів, але дуже малоймовірно, щоб кілька планет приводили до затемнень одного ступеня. Можлива також присутність хмари астероїдів, але, знову ж таки, дуже малоймовірно, щоб усі вони приводили до однакового ступеня падіння яскравості зірки.

Можливо, що деякі особливості самої зірки призводять до падіння яскравості - наприклад, короткочасні зоряні плями; щоб перевірити цю гіпотезу, втім, вченим потрібно і далі детально вивчати систему.

У жовтні 2015 року астрономи з Єльського університету заявили про те, що світність зірки два рази знижувалася на чверть за останні сім років. На думку дослідників, це могло вказувати на існування навколо зірки сфери Дайсона, створеної цивілізацією інопланетян. До цього астрономи припускали, що навколо зірки може кружляти цілий рій комет, але подальші спостереження показали, що за останні 100 років її яскравість впала на 0,16 зоряних величини, що поставило під сумнів цю теорію.

Пізніше вчені вивчили зміну яскравості зірки з грудня 2009 року, коли був запущений телескоп "Кеплер", по травень 2013 року. Розрахунки дослідників показали, що яскравість "зірки інопланетян" падала зі швидкістю 0,3% на рік, і за перші тисячу днів роботи "Кеплера" вона впала на 0,9%. Потім вона падала ще швидше, і буквально через півроку після цього вона впала на 2%. Потім швидкість її зниження знизилася, і на поточний момент вона впала на 3%.