Новини науки - Вчені знайшли двійника гігантської екзопланети - Технології - dt.ua

Астрономи відкрили загадкового двійника гігантської екзопланети

20 липня, 17:50 Роздрукувати

Газовий гігант розташовується в системі з двох коричневих карликів.

Планета обертається в системі з двох коричневих карликів © Naked Science

Астрономи виявили двійника планети Бета Живописця b – однієї з найбільш вивчених екзопланет, яку недавно вдалося сфотографувати безпосередньо. Планета розташовується на відстані 63 світлових років від Землі, а її маса в сім разів більша, ніж у Юпітера. Як повідомляє Naked science, біля іншої зірки планету, яка є майже точною копією Бети Живописця b.

Наголошується, що планети мають схожі масу, абсолютну зоряну величину та спектральний клас. А в іншому вони виявилися разюче несхожі один на одного.

Бета Живописця b знаходиться всього в дев'ять разів далі від своєї зірки, ніж Земля від Сонця, а 2MASS 0249c – в 1950 раз далі. До того ж, її "материнська зірка" – це подвійна система коричневих карликів. Бета Живописця на порядок яскравіша за Сонце; коричневі карлики 2MASS 0249 у дві тисячі разів тьмяніші.

На думку дослідників, незважаючи на спільне походження зірки і пари карликів, схоже, що розташовані біля них планети формувалися в різних умовах. Бета Живописця b цілком вкладається в традиційні уявлення про утворення газових гігантів з протопланетної хмари, що оточує молоду зірку. Вчені вважають, що в невеликій хмарі-предку 2MASS 0249 просто не було достатньо матеріалу для народження такої великої планети. Можливо, додаткову речовину вона отримувала за рахунок припливу звідкись ззовні.