Вчені виявили новий вид білих карликів - Технології - dt.ua

Астрономи відкрили новий вид білих карликів

16 липня, 12:40 Роздрукувати

Білому карлику вдалося пережити вибух наднової.

Зірки рухаються галактикою на величезних швидкостях © NASA

Астрономи виявили незвичайний білий карлик LP 40-365, який на дуже високій швидкості рухається до кордонів Чумацького Шляху. Як повідомляє Space.com, дослідники вважають, що йому вдалося пережити вибух наднової зірки.

Вчені називають зірку "частково згорілими залишками, що втекли". На їхню думку, вибух наднової був не дуже сильним, набагато слабкішим за середній. Крім того, за допомогою телескопа Gaia дослідникам вдалося виявити ще три зірки з траєкторіями, які нагадують рух LP 40-365. Це свідчить про те, що існування подібних білих карликів – не одиничний випадок.

Астрономи вважають, що ці чотири зірки можуть ілюструвати новий варіант долі для білих карликів, у яких закінчується паливо. Вони вибухають, але залишаються обвугленими і зморщеними, і проносяться по галактиці на неймовірних швидкостях.

Вчені підкреслюють, що ці зірки, що утворюють "окремий клас зірок-втікачів" і можуть пролити світло на фактори, які змушують зірки вибухати.