Знайдена наймасивніша нейтронна зірка - Технології - dt.ua

Астрономи відкрили наймасивнішу нейтронну зірку

20 квітня, 16:39 Роздрукувати

Маса світила дорівнює 2,17 сонячних.

Астрономи знайшли наймасивнішу нейтронну зірку © Naked Science

Астрономи з Віргінського університету визначили масу пульсара PSR J0740 + 6620, який розташовується в подвійній системі з білим карликом. Як повідомляє N+1, маса світила становить 2,17 маси Сонця, що стало рекордом для нейтронних зірок.

Нейтронні зірки - можливий кінцевий етап еволюції звичайних зірок. Вони мають надзвичайно високу щільність, яка навіть перевищує ядерну. Основною проблемою на сучасному етапі дослідження таких світил є те, що вчені не знають, яким чином тиск у їхніх надрах залежить від щільності.

В ході нового дослідження вченим вдалося виміряти масу пульсара PSR J0740+6620. Оцінка стала можливою завдяки спостереженню ефекту Шапіро - уповільнення поширення світла при проходженні поблизу масивного тіла. Цей феномен є одним із стандартних проявів загальної теорії відносності Альберта Ейнштейна і виміряний у багатьох ситуаціях, в тому числі і для планет Сонячної системи.

Виявилося, що маса об'єкта перевершує масу Сонця в 2,17 рази. Він став наймасивнішою нейтронної зіркою з відомих на даний момент; зірок цього класу важче двох Сонць в принципі відомо досить мало.

Відкриття дозволяє встановити нові обмеження на можливі рівняння стану речовини в надрах нейтронних зірок і вказує на справедливість більш жорстких рівнянь, в яких тиск в залежності від маси зростає швидше. Фізично це відповідає появі відштовхування між частинками при менших щільності.