Чорна діра - Знайдена дуже голодна надмасивна чорна діра - Новини IT і науки - dt.ua

Астрономи відкрили "найголоднішу" надмасивну чорну діру

16 травня, 15:14 Роздрукувати

Чорна діра за два дні здатна "з'їсти" Сонце.

Чорна діра сяє яскравіше, ніж вся галактика © spacetelescope.org

Астрономи з Австралійського національного університету виявили надмасивну чорну діру, яка є найяскравішим об'єктом у своїй галактиці. Більше того, повідомляє New Atlas, якщо б така чорна діра з'явилася в небі Землі, вона затьмарила б навіть Місяць. До всього цього, чорна діра також є найбільш швидко зростаючої з усіх відомих на даний момент.

Чорна діра знаходиться в центрі квазара, відомого під назвою SMSS~J215728.21-360215.1. Її маса в даний момент оцінюється в 20 мільярдів мас Сонця і зростає на 1% кожен мільйон років.

"Ця чорна діра росте так швидко, що вона світить в тисячі разів яскравіше, ніж вся галактика, через всі гази, які вона всмоктує щодня, які викликають багато тертя і тепла. Якби подібний монстр виявився в центрі Чумацького Шляху, він здавався би в 10 разів яскравішим, ніж повний Місяць. Він виглядав би як неймовірно яскрава зірка-крапка, яка майже затьмарювала б усі зірки в небі", - заявив автор дослідження Крістіан Вольф.

Наголошується, що чорна діра здатна за два дні "з'їсти" масу матерії, яку можна порівняти з масою Сонця.