Вчені виявили дуже маленький і важкий аналог крижаних гігантів - Технології - dt.ua

Астрономи відкрили маленьку і дуже важку "родичку" Нептуна

8 січня, 14:49 Роздрукувати

Нова екзопланета виявилася невеликою, але дуже щільною.

Екзопланета - дуже маленький і важкий аналог крижаних гігантів © Naked Science

Астрономи за допомогою телескопа TESS знайшли біля зірки HD 21749 незвичайну екзопланету. Як повідомляє Naked science, планета виявилася маленькою, але дуже щільною "родичкою" Нептуна.

HD 21749b стала третьою планетою, виявленої за допомогою телескопа TESS. Вона здійснює оберт навколо своєї зірки всього за 36 земних днів, а радіус її орбіти приблизно в п'ять разів менший, ніж у Землі. Відзначається, що і сама HD 21749 в п'ять разів тьмяніша за Сонце, а її радіус складає 0,7 сонячного. За оцінками вчених, середня температура атмосфери HD 21749b становить лише близько 150 градусів Цельсія.

Розміри планети втричі перевищують розміри Землі, що свідчить про те, що її можна віднести до "субнептунів" - зменшених аналогів гігантів Сонячної системи. Разом з тим, маса HD 21749b перевищує масу нашої планети вже в 25 разів, швидше за все, вона складається з газу, набагато більш щільного, ніж Нептун і Уран. Вчені припускають, що, на відміну від них, які майже цілком складаються з водню і гелію, на HD 21749b має бути достатньо води або досить щільних атмосферних газів.

На думку дослідників, у цій системі може існувати ще одна планета, розміри якого можна порівняти з земними. Оберт навколо зірки, вона здійснює за 7,8 доби.