Астрономи відкрили екзопланету з "пінопласту"

Астрономи відкрили екзопланету з "пінопласту" Вчені відкрили надзвичайно легку екзопланету © Naked Science
Атмосфера планети розпечена до температури 1400 градусів Кельвіна.

Вчені виявили в сузір'ї Секстант незвичайну екзопланету, яка складається з надзвичайно легкої матерії. Про своє відкриття дослідники повідомили у Astronomical Journal.

У ході дослідження вчені спостерігали за схожою на Сонце зіркою HD 93396, яка розташовується на відстані 320 світлових років від Землі. Зірка майже вичерпала запаси "пального" і вчені помітили падіння яскравості світила, характерні для періодів, коли по диску зірки проходить планета.

Спочатку вчені припускали, що знайшли газовий гігант або коричневий карлик. Але подальші спостереження показали, що відкрита ними планета є невеликою і унікальною. Як виявилося, зовнішні оболонки KELT-11b, планети розміром з Юпітер, були незвичайно сильно роздуті - її щільність становила 0,09 грама на кубічний сантиметр, що трохи більше щільності пінопласту - 0,05 грама на кубічний сантиметр, і вище щільності земного повітря приблизно в десять разів.