Астрономи відкрили джерело загадкових космічних радіосигналів

Астрономи відкрили джерело загадкових космічних радіосигналів Кластер Abell 2626 приховує таємниче джерело радіосигналів © NASA
Кластер Abell 2626 розташовується на відстані 700 мільйонів світлових років від Землі.

Міжнародна група вчених встановила, що таємниче радіоджерело, яке розташовується в галактичному скупчення Abell 2626, є турбулентними вихорами в міжгалактичному середовищі, які прискорюють заряджені частики. Висновки дослідників опубліковані на сайті arXiv.org.

Розсіяне галактичне скупчення Abell 2626 розташовується на відстані 700 мільйонів світлових років від Землі. Найяскравішою галактикою скупчення є IC5338, вона містить два ядра. Ще одна галактика - IC5337 - за формою нагадує медузу, оскільки з неї "здувається" частина матеріалу через рух в щільному середовищі кластера.

Відмінною особливістю кластерів є наявність двох симетричних дугових структур, видимих в радіочастотному діапазоні, походження яких довгий час залишалося невідомим.

У ході нового дослідження вчені скористалися можливостями рентгенівської обсерваторії "Чандра". У результаті їм вдалося виявити активне галактичне ядро, пов'язане з додатковою парою радіочастотних дуг. Вони провели пошук гарячих і холодних викидів речовини з найближчих галактик, які могли б стати причиною аномального радіовипромінювання. Вчені виявили, що дуги можуть бути яскравою частиною непомітного радіогало, яке виникло через турбулентний рух газу і пов'язане з цим прискорення релятивістських електронів.

Проте астрономи також вважають, що можливий і рідкісний випадок, коли аномальне радіовипромінювання викликане зіткненням газу в міжгалактичному середовищі з плазмою з активного галактичного ядра, що переміщається з релятивістською швидкістю (близькою до швидкості світла).

Раніше вчені встановили, що сліди на диску Чумацького Шляху з'явилися в результаті зіткнення з іншою галактикою. На думку дослідників, галактика пройшла крізь Чумацький Шлях близько 500 мільйонів років тому, і зараз знаходиться на відстані 300 тисяч світлових років від нашої галактики, продовжуючи віддалятися зі швидкістю близько 200 кілометрів на секунду.