Астрономи побачили гігантську бурю на екзопланеті - Технології - dt.ua

Астрономи роздивилися глобальну бурю на далекій планеті

27 березня, 15:13 Роздрукувати

Планета розташовується на відстані 129 світлових років від Землі.

Екзопланету охопила глобальна буря © eso.org

Астрономи за допомогою Дуже великого телескопа змогли вперше провести спостереження екзопланети методом оптичної інтерферометрії. Як повідомляє Європейська південна обсерваторія, дослідникам вдалося помітити на планеті складну атмосферу з залізо-силікатними хмарами і глобальну бурю.

Дослідники спостерігали за екзопланетою HR8799e, яка обертається навколо молодої зірки на відстані 129 світлових років від Землі в сузір'ї Пегаса. Для спостережень вчені використовували приймач GRAVITY, встановлений на телескоп.

HR8799e - це над-Юпітер, вона набагато більша і молодша за будь-яку планету, виявлену в Сонячній системі. Вік планети становить "всього" 30 мільйонів років, нерозтрачена енергія її утворення і потужний парниковий ефект нагріли HR8799e до температури близько 1000°C.

"Наш аналіз показав, що атмосфера HR8799e містить набагато більше окису вуглецю, ніж метану - це незрозуміло з точки зору хімії рівноважних процесів. Нам здається, що цей несподіваний результат найкраще пояснюється вертикальними вітрами, що дують у верхніх шарах атмосфери, які не дозволяють чадним газам вступати в реакцію з воднем і утворювати метан ", - заявив провідний автор дослідження Сильвестр Лакур.

Вчені виявили в атмосфері планети також хмари заліза і силікатний пил. У поєднанні з надлишком окису вуглецю це показує, що атмосфера HR8799e охоплена гігантською бурею.

Раніше вчені вивчили нові дані рентгенівської обсерваторії "Чандра" і виявили кільце яскравих джерел рентгенівського випромінювання в галактиці, яка розташовується на відстані 300 мільйонів світлових років від Землі.

Останній Перший Популярні Усього коментарів: 1