Новини космосу - Астрономи пояснили обертання міжзоряного астероїда зіткненням з іншим небесним тілом - Технології - dt.ua

13 лютого, 11:44 Роздрукувати

Астероїд пережив зіткнення перед тим, як досяг Сонячної системи.

Оумуамуа пережив зіткнення з іншим небесним тілом © NASA

Вчені заявили про те, що перший міжзоряний астероїд, який був зареєстрований в Сонячній системі, Оумуамуа, пережив зіткнення з іншим небесним тілом до того, як досяг нашої планетної системи. Висновки дослідників опубліковані в журналі Nature Astronomy.

Подорож Оумуамуа через міжзоряний простір триває вже кілька сотень мільйонів років, і деяку частину цього часу він провів у дуже незвичному, на перший погляд хаотичному, обертанні. Дані оптичної фотометрії, отримані під час максимального наближення Оумуамуа до Землі, дозволили астрономам з Університету Квінсленда, Австралія, описати це обертання і зробити висновок про те, що його викликало.

Подібним чином обертаються деякі астероїди Сонячної системи, що мають менш витягнуту форму, і причини такого обертання можуть бути різними, відзначають автори статті. Серед них – приливні сили, які подіяли на тіло під час близького проходження біля масивних планет, ударні впливи, а також ефект Ярковського-О'Кіфа-Радзієвського-Педдека (ЯОРП-ефект), який виникає під дією зоряної радіації.

На думку дослідників, для Оумуамуа найбільш імовірна лише одна з цих причин: зіткнення з іншим небесним тілом.