У протопланетному диску молодої зірки знайдена складна органіка - Технології - dt.ua

Астрономи помітили складну органіку в околицях молодої зірки

8 лютого, 14:12 Роздрукувати

Органіка знайдена в протопланетному диску.

В протопланетному диску знайдені п'ять складних органічних молекул © Naked Science

Астрономи помітили в протопланетному диску молодої зірки в напрямку сузір'я Оріона кілька складних органічних молекул. Як повідомляє Naked science, виявити органіку допоміг дослідникам незвичайний характер зірки.

Зірка V883 Orionis розташовується на відстані 1300 світлових років від Землі. На даний момент вона переживає так званий спалах типу FU Оріона – раптове збільшення яскравості через розривний потік матеріалу, що протікає від протопланетного диска до зірки. Це дозволило дослідникам за допомогою телескопа ALMA помітити в околицях зірки п'ять складних органічних молекул.

У протопланетних дисках молодих зірок в льодах навколо частинок пилу розміром в мікрометр заморожені різноманітні молекули. Раптовий спалах V883 Orionis розігріває диск і сублімує лід, який у підсумку випускає молекули в газ. Та область диска, в якій температура досягає температури сублімації молекул, називається "сніговою лінією".

Дослідникам вдалося помітити і проаналізувати відразу п'ять складних органічних молекул: метанол (CH3OH), ацетон (CH3COCH3), ацетонітрил (ch 3 cn), ацетальдегід (CH3CHO) і метилформіат (CH3OCHO). Астрономи також отримали просторове поширення метанолу і ацетальдегіду. Вчені відзначають, що молекули поширені в кільцеподібній структурі радіусом близько 60 астрономічних одиниць, що вдвічі більше орбіти Нептуна.