Астрономи помітили пилове кільце у Меркурія і астероїди на орбіті Венери

Астрономи помітили пилове кільце у Меркурія і астероїди на орбіті Венери Біля Венери знайдені раніше невідомі астероїди © NASA
Вчені зробили несподівані відкриття у внутрішніх областях Сонячної системи.

Астрономи за допомогою даних, отриманих супутниками STEREO, змогли роздивитися пилове кільце навколо Меркурія і групу астероїдів, які обертаються навколо Венери. Пил є уламками, які залишилися після формування Сонячної системи, повідомляє NASA.

Подібно до того, як пил осідає у будинках людини, він міститься і в нашій планетній системі. Але пил не осідає, а утворює кільця, деякі з яких обертаються навколо Сонця. У ході двох нових досліджень вчені виявили нові пилові кільця у внутрішніх регіонах Сонячної системи.

Пилове кільце навколо Меркурія простягається на 15 мільйонів кілометрів. Цікаво, що дослідники виявили кільце під час пошуку вільних від пилу регіонів планетної системи. Вчені розробили модель, яка описує рух пилу навколо Сонця і хотіли протестувати її перед тим, як використовувати для аналізу знімків, отриманих за допомогою сонячного зонда Parker.

На знімках, отриманих супутниками STEREO, дослідники помітили два типи світла: те, яке випускається сонячною короною, і те, яке відбивається від пилу, що циркулює в системі. Світло, яке відбивається від пилу, набагато яскравіше за корональне.

Таким чином вони помітили пилове кільце навколо Меркурія. Раніше вважалося, що планета дуже маленька і розташована занадто близько до Сонця для того, щоб утримати кільце пилу. Вчені припускали, що сонячні вітри сдуют будь-який пил, що потрапляє на орбіту Меркурія.

Це не перше пилове кільце, виявлене у внутрішніх регіонах Сонячної системи. 25 років тому вчені дізналися, що Земля обертається навколо Сонця в межах гігантського кільця пилу, а у 2007 році аналогічна структура була знайдена біля Венери. У 2013 році її існування було підтверджене.

На думку вчених, пилове кільце навколо Землі було утворено з пилу, яка прилітає до планеті із Поясу астероїдів. Дослідники припускали, що венеріанське кільце формується аналогічним чином, разом з тим, планета розташовується надто далеко від Пояса.

Провівши кілька симуляцій, вчені дізналися, що пил є наслідком зіткнення астероїдів, які обертаються навколо Сонця разом з Венерою. Моделювання показало, що якщо на її орбіті 4,5 мільярда років тому знаходилася хоча б 10 тисяч астероїдів, то до сьогоднішнього дня їх могло залишитися близько 800.

Раніше астрономам вдалося виявити на околицях Сонячної системи небесне тіло, яке може бути "втраченою ланкою" еволюції планет. Існування подібних об'єктів було передбачено ще 70 років тому, але раніше виявити їх не вдавалося.