Астрономи помітили дві можливі планети-"сироти"

Астрономи помітили дві можливі планети-"сироти" Виявлено дві планети, які можуть існувати без материнської зірки © NASA
Планети існують без материнської зірки.

Астрономи виявили в Чумацькому Шляху планети, які можуть виявитися "сиротами", тобто існувати без материнської зірки. Варто зазначити, що на даний момент неможливо точно сказати, чи є ці планети "кочівниками". Про своє відкриття дослідники повідомили на сайті arXiv.

Як підкреслюють вчені, планети, які подорожують у відриві від зірок, фактично не випромінюють світло. Разом з тим, їх можна виявити за допомогою методу гравітаційного мікролінзування. За його допомогою дослідники намагаються помітити планети, які вільно летять на тлі зірок. У цьому випадку планета грає роль лінзи, а зірка на деякий час збільшує свою яскравість.

Вченим вдалося виявити дві події, які отримали назви OGLE-2012-BLG-1323 і OGLE-2017-BLG-0560. Перша з них могла бути спричинена проходженням планети розміром із Землю або Нептун, а друга – розміром з Юпітер або коричневим карликом. Разом з тим, дослідники не відкидають можливості того, що обидві планети пов'язані з материнським світилом, але мають дуже широкі орбіти.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.