Астрономи підтвердили помірний клімат землеподібної планети

Астрономи підтвердили помірний клімат землеподібної планети Екзопланета обертається навколо червоного карлика на відстані 11 світлових років від Землі © N+1
Екзопланета розташовується на відстані 11 світлових років від Землі.

Астрономи провели хімічний аналіз зірки Ross 128, що дозволило визначити деякі характеристики планети Ross 128b, яка обертається навколо неї. Як повідомляє N+1, дослідникам вдалося підтвердити, що це кам'яниста планета, на поверхні якої, швидше за все, панує помірний клімат.

Вчені відкрили землеподібну планету Ross 128b ще в 2017 році. Небесне тіло має мінімальну масу близько 1,35 земних і знаходиться в 20 разів ближче до своєї материнської зірки, ніж наша планета до Сонця. Екзопланета обертається навколо неактивного червоного карлика Ross 128, який, на відміну від своїх побратимів, набагато рідше переживає потужні спалахи.

В ході нового дослідження учені спостерігали за зіркою за допомогою інфрачервоного спектрометра APOGEE. Аналіз спектру показав, що Ross 128 має майже такий же рівень відносного вмісту заліза [Fe/H], що і Сонце. Дослідники не змогли виміряти поширеність кремнію, проте вміст заліза щодо магнію в зірці вказує на те, що ядро Ross 128b повинно бути більше за земне.

Незважаючи на те, що радіус і точна маса Ross 128b вченим невідомі, вони зробили припущення про її радіус, грунтуючись на її мінімальній масі і припускаючи, що склад материнської зірки визначає склад екзопланети. Використовуючи комп'ютерну симуляцію, дослідники розрахували перелік можливих радіусів для Ross 128b - всі вони виявилися меншими за 1,7 земних, що дозволяє вважати планету кам'янистою.

Потім вчені спробували визначити, який клімат панує на планеті. Якщо альбедо Ross 128b, що характеризує відбивну здатність небесного тіла, схоже з альбедо Землі, то рівноважна температура на екзопланеті становить 294±10 кельвінів (20 градусів Цельсія). Якщо ж Ross 128b більше схожа на Марс чи Венеру, то рівноважна температура на ній складе 299±11 або 223 к відповідно (25 -50 градусів Цельсія).

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.