Астрономи отримали знімок "нитки" в центрі Чумацького Шляху

Астрономи отримали знімок "нитки" в центрі Чумацького Шляху У центрі Чумацького Шляху знаходиться загадкова "нитка" речовини © Naked Science
Об'єкт досягає горизонту подій чорної діри.

Астрономи представили знімок загадкової "нитки", яка була виявлена у центрі Чумацького Шляху у минулому році. Результати нових спостережень були опубліковані в журналі The Astrophysical Journal Letters.

Щільна і вузька нитка речовини витягнулася до чорної діри зігнутим джгутом протяжністю 2,3 світлових року. На нових знімках можна побачити, що "хвіст" нитки досягає горизонту подій чорної діри.

Марк Морріс з Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі і його колеги досліджували "західний філамент SgrA" (SgrAWF) за допомогою радіоантен великої обсерваторії VLA. Автори вдосконалили методику спостережень, простеживши нитку SgrAWF практично до самої надмасивної чорної діри. Це, на їхню думку, вказує на те, що діра є джерелом SgrAWF. Взагалі, точного уявлення про те, що це за філамент і як він утворився, немає, і вчені висувають на цей рахунок кілька гіпотез.

Згідно з однією з них, обертання надмасивної чорної діри і розпеченого акреційного диску навколо неї створює магнітні поля, що утворюють "силовий хайвей" по осі обертання. Частики, що потрапили сюди, будуть викидатися геть на великій швидкості. Інша – куди менш вірогідна – гіпотеза припускає, що SgrAWF утворений космічної струною, гіпотетично одномірною "складкою" простору-часу, яка рухається до центру Галактики і скоро буде захоплена надмасивною чорною дірою.

Нарешті, третю можливість дає сама випадковість: можливо, що діра і SgrAWF взагалі не пов'язані. Такі "нетермические радіофіломенти" (Nonthermal Radio Filament, NRF) спостерігалися і раніше, хоча зазвичай вони помітно довші. Але навіть якщо це так, вчених спантеличує вигнута форма SgrAWF – що надало йому такий вигляд, теж поки невідомо.

Раніше вчені встановили, що сліди на диску Чумацького Шляху з'явилися в результаті зіткнення з іншою галактикою. На думку дослідників, галактика пройшла крізь Чумацький Шлях близько 500 мільйонів років тому, і зараз знаходиться на відстані 300 тисяч світлових років від нашої галактики, продовжуючи віддалятися зі швидкістю близько 200 кілометрів на секунду.