Астрономи офіційно присвоїли імена 227 зіркам

Астрономи офіційно присвоїли імена 227 зіркам Вчені присвоїли імена 227 зіркам © eso.org
Імена отримали, в тому числі, Альфа та Проксима Центавра.

Міжнародний астрономічний союз (МАС) присвоїв імена 227 нещодавно відкритим і вже давно відомим зіркам, в число яких потрапили Альфа та Проксима Центавра, повідомляється на сайті Союзу.

"Оскільки МАС доводиться присвоювати формальні імена екзопланетам і зіркам, навколо яких вони обертаються, ми прийняли рішення каталогізувати імена зірок, за якими людство постійно стежило протягом всієї історії цивілізації, і вибрати з них ті, які будуть тепер постійно вживатися", - заявив Ерік Мамаджек, керівник Робочої групи з імен зірок у МАС.

Необхідність в офіційному закріпленні назв зірок виникла через те, що деякі зірки носили кілька імен. Це було викликано тим, що багато астрономів в часи Античності і Середньовіччя відкрили тисячі зірок, багато з яких отримали власні імена. Безліч таких імен, які були присвоєні одним і тим же зіркам астрономами з різних культур, породжували непорозуміння і суперечки навколо того, як світила повинні називатися.

Для того, щоб уникнути плутанини, астрономи використовували не власні імена зірок, а імена сузір'їв і індекси, які дозволяли точно визначити, про яку зірку йде мова. Тепер же спеціальна робоча група МАС розробила каталог офіційних назв 227 світил.

Зокрема, зірка Альфа Центавра отримала ім'я Ригель Кентавруса, а Проксима Центавра зберегла свою назву. За зірками, які входять до складу Великої і Малої Ведмедиці, були закріплені їхні традиційні арабські імена. Так, Полярна зірка стала "Полярисом", а найяскравіша зірка сузір'я Діви офіційної отримала ім'я Спіка.

У серпні стало відомо про відкриття землеподібної планети біля Проксими Центавра. Відстань від планети Proxima b до материнської зірки становить 7 мільйонів кілометрів – всього 5% від відстані між Землею і Сонцем. Планета знаходиться набагато ближче до своєї материнської зірки, ніж Меркурій до Сонця, але і сама Проксима набагато тьмяніша за Сонце. Тому виходить, що Proxima b потрапляє всередину жилої зони своєї зірки. За оцінками, температура на її поверхні дозволяє існувати вода в рідкому стані.