Астрономи назвали найдавніші галактики Всесвіту

Астрономи назвали найдавніші галактики Всесвіту Астрономи визначили найдавніші галактики Всесвіту © spacetelescope.org
Тьмяні галактики-супутники Чумацького Шляху виявилися одними з найдавніших.

Група вчених з Даремського університету і Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики знайшла докази того, що тьмяні галактики-супутники Чумацького Шляху є одними з перших у Всесвіті. Як повідомляє Naked science, дослідники припускають, що галактики Segue-1, Bootes I, Tucana II і Ursa Major I – одні з перших, що сформувалися, їхній вік оцінюється в 13 мільярдів років.

Перші атоми, атоми водню, з'явилися у Всесвіті, коли його вік становив всього 380 мільйонів років. Вони збиралися хмари і поступово охолоджувалися, перетворюючись на гало темної матерії, яка виникла після Великого вибуху.

Фаза охолодження, відома як "космічна темна доба", тривала близько 100 мільйонів років. У результаті газ, що остигав всередині гало, став нестабільним і почав формувати зірки: ці об'єкти – перші галактики. Після їх формування Всесвіт наповнився світлом, поклавши край "темним вікам".

У ході дослідження вчені визначили дві популяції галактик – супутників Чумацького Шляху. Перша з них – група дуже тьмяних галактик, яка сформувалася в "темну добу", а друга – більш яскрава популяція галактик, що з'явилися на сотні мільйонів років пізніше.

Інтенсивне ультрафіолетове випромінювання, що випускалося першими галактиками, знищило атоми водню, що залишилися, іонізувавши їх (вибивши з них електрони), що завадило цьому газу охолонути і сформувати нові зірки. Процес галактичного формування зупинився - і протягом приблизно мільйону років нові галактики не з'являлися.

У підсумку гало темної матерії стали настільки масивними, що навіть іонізований газ зміг охолонути. Галактичне формування відновилося, кульмінувавши утворенням неймовірно яскравих галактик зразок Чумацького Шляху.

Раніше повідомлялося про те, що вчені розробили "план втечі" інформації з чорної діри, який би не порушував всіх законів класичної та квантової фізики, і розповіли про те, як подібний експеримент можна було б провести на практиці. Для нього буде потрібний астронавт, який буде знаходитися у "горизонті подій", електрон, який він буде тримати в руках, та інформація про напрямок руху (спін) чорної діри. Вимірявши спін чорної діри і те, якими властивостями володіють частинки світла, породжувані випромінюванням Хокінга, астронавт "відпускає" електрон за горизонт подій.