Галактики - Знайдені одні з найдавніших галактик Всесвіту - Технології - dt.ua

Астрономи назвали найдавніші галактики Всесвіту

18 серпня, 2018, 14:30 Роздрукувати

Тьмяні галактики-супутники Чумацького Шляху виявилися одними з найдавніших.

Астрономи визначили найдавніші галактики Всесвіту © spacetelescope.org

Група вчених з Даремського університету і Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики знайшла докази того, що тьмяні галактики-супутники Чумацького Шляху є одними з перших у Всесвіті. Як повідомляє Naked science, дослідники припускають, що галактики Segue-1, Bootes I, Tucana II і Ursa Major I – одні з перших, що сформувалися, їхній вік оцінюється в 13 мільярдів років.

Перші атоми, атоми водню, з'явилися у Всесвіті, коли його вік становив всього 380 мільйонів років. Вони збиралися хмари і поступово охолоджувалися, перетворюючись на гало темної матерії, яка виникла після Великого вибуху.

Фаза охолодження, відома як "космічна темна доба", тривала близько 100 мільйонів років. У результаті газ, що остигав всередині гало, став нестабільним і почав формувати зірки: ці об'єкти – перші галактики. Після їх формування Всесвіт наповнився світлом, поклавши край "темним вікам".

У ході дослідження вчені визначили дві популяції галактик – супутників Чумацького Шляху. Перша з них – група дуже тьмяних галактик, яка сформувалася в "темну добу", а друга – більш яскрава популяція галактик, що з'явилися на сотні мільйонів років пізніше.

Інтенсивне ультрафіолетове випромінювання, що випускалося першими галактиками, знищило атоми водню, що  залишилися, іонізувавши їх (вибивши з них електрони), що завадило цьому газу охолонути і сформувати нові зірки. Процес галактичного формування зупинився — і протягом приблизно мільйону років нові галактики не з'являлися.

У підсумку гало темної матерії стали настільки масивними, що навіть іонізований газ зміг охолонути. Галактичне формування відновилося, кульмінувавши утворенням неймовірно яскравих галактик зразок Чумацького Шляху.

Читайте також: У далекому минулому Туманність Андромеди поглинула велику галактику – астрономи

Раніше повідомлялося про те, що вчені розробили "план втечі" інформації з чорної діри, який би не порушував всіх законів класичної та квантової фізики, і розповіли про те, як подібний експеримент можна було б провести на практиці. Для нього буде потрібний астронавт, який буде знаходитися у "горизонті подій", електрон, який він буде тримати в руках, та інформація про напрямок руху (спін) чорної діри. Вимірявши спін чорної діри і те, якими властивостями володіють частинки світла, породжувані випромінюванням Хокінга, астронавт "відпускає" електрон за горизонт подій.

Випуск №19, 25 травня-31 травня Архів номерів | Зміст номеру < >