Новини науки - Вчені підрахували кількість білих карликів в околицях Сонця - Новини IT і науки - dt.ua

Астрономи назвали кількість "мертвих" зірок в околицях Сонця

18 травня, 17:57 Роздрукувати

Дослідникам вдалося виявити майже 14 тисяч білих карликів.

Астрономи виявили майже 14 тисяч білих карликів поблизу Сонця © Naked Science

Вченим за допомогою зонда GAIA вдалося підрахувати кількість білих карликів, які розташовуються в найближчих околицях Сонця. Крім того, дослідники виявили ознаки того, що приблизно чверть цих "мертвих зірок" утворилася в результаті злиття світил. Про висновки дослідників повідомляє Universe Today.

Зонд GAIA був запущений у 2013 році Європейським космічним агентством. В останні чотири роки він стежив за віддаленими зірками, планетами, кометами, квазарами і іншими об'єктами і результатом його вивчення стане 3D-карта зоряного неба, яка включає в себе більше мільярда космічних тіл.

Тепер же дослідники проаналізували дані, зібрані зондом, і підрахували кількість білих карликів, які розташовуються в радіусі 326 світлових років від Сонця. Виявилося, що подібних об'єктів в околицях нашої зірки налічується 13928 і багато з них були сформовані шляхом злиття інших білих карликів.

Білими карликами називають залишки старих "вигорілих" зірок невеликої маси, позбавлених власних джерел енергії. Білі карлики виникають на кінцевій стадії еволюції зірок з масою, що не перевищує сонячну більш ніж в 10 разів. Зрештою, перетвориться на білого карлика і Сонце.