Астрономи знайшли відсутню частину Всесвіту - Технології - dt.ua

Астрономам вдалося знайти "відсутню" частину Всесвіту

16 лютого, 17:55 Роздрукувати

Вчені довели існування структур з гарячого газу в міжзоряному просторі.

Астрономи виявили "відсутню" частину Всесвіту

Астрономи за допомогою рентгенівської обсерваторії "Чандра" довели існування в міжзоряному просторі структур з газу, які не можна помітити за допомогою оптичних телескопів. Як повідомляє "Популярная механика", дослідники спостерігали за квазаром, який знаходиться на відстані 3,5 мільярдів світлових років від Землі.

У результаті Великого вибуху у Всесвіті утворилася велика кількість речовин: водню, гелію та інших елементів. З цієї речовини були утворені планети, зірки, туманності та інші об'єкти, а його випромінювання допомагає дослідникам визначити його масу. Деякі теоретичні моделі дозволяють визначити, скільки подібної речовини може бути. Виявляється, що приблизно її третина залишається невидимою.

Одна з версій полягає в тому, що відсутня маса збирається в гігантські ниткоподібні структури теплого (температура менше 100 тисяч Кельвінів) та гарячого (понад 100 тисяч Кельвінів) газу в міжгалактичному просторі. Ці нитки невидимі  для оптичних телескопів, але якась їх частина може бути виявлена в інших діапазонах. Тепер же дослідникам вдалося довести існування подібних структур.

Вчені використали телескоп "Чандра" для того, щоб знайти сліди поглинання гарячого газу в спектрі квазара, що знаходиться на відставні 3,5 мільярдів світлових років від Землі. За розташуванням галактик між об'єктом і нашою планетою дослідники визначили 17 місць, де може скупчуватися газ. Через те, що Всесвіт розширюється, подібні місця віддаляються від Землі зі швидкістю, яка залежить від відстані: чим далі, тим швидше.

За допомогою цієї техніки вчені виявили сліди кисню, нагрітого до мільйона градусів Кельвіна. Дослідники повідомляють, що, екстраполюючи дані спостережень за киснем на повний набір елементів і від спостережуваної області до меж спостережуваного Всесвіту, вони можуть оцінити повну кількість "захованої" речовини. Принаймні, в цьому конкретному випадку, відсутню частину все-таки знайдено.

Читайте також: Астрономи помітили спалах зірки, яскравість якого перевищує сонячні у мільярди разів

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили загадкові спалахи, які можуть бути доказом існування паралельного Всесвіту. Світіння було виявлено під час аналізу карти реліктового випромінювання, яке також називають "Луною Великого вибуху".

За матеріалами: Популярная механика /