Астрономам вдалося простежити народження урагану на Нептуні

Астрономам вдалося простежити народження урагану на Нептуні Біла димка передує появі темного урагану © NASA
Вперше темні урагани на планеті були помічені у 1989 році.

Астрономам за допомогою даних, отриманих телескопом "Хаббл", вдалося поспостерігати за появою сильного урагану на Нептуні. Як повідомляється на сайті NASA, дослідникам також вдалося визначити умови, при яких урагани формуються, і їхню частоту.

У 1989 році повз Нептун пролетів апарат "Вояджер-2". Йому вдалося отримати зображення двох гігантських ураганів на планеті – Великої темної плями (розміром з Землю) і Темної плями 2 (трохи менше). Через п'ять років знімки Нептуна отримав телескоп "Хаббл", який знаходився на відстані близько 4,3 мільярда кілометрів від планети. Дослідники сподівалися роздивитися урагани, але виявилося, що вони зникли. Це стало несподіванкою для вчених, оскільки Велика червона пляма на Юпітері залишається на своєму місці протягом століть.

У 2015 році на знімках "Хаббла" вчені помітили невелику темну крапку в південній півкулі Нептуна. З тих пір дослідники кожен рік вивчали знімки планети, поки не помітили, що пляма зникла. Разом з тим, у 2018 році з'явилася нова, північніше.

Проаналізувавши зображення, отримані у 2015-2017 роках, вчені помітили, що появі темного урагану передує легкий серпанок білих хмар. На думку дослідників, ці білі хмари є кристалами метану, які піднімаються з нижчих шарів атмосфери. Передбачається, що вони "зависають" над ураганами, які, як виявилося, формуються набагато глибше в атмосфері, ніж вважалося раніше.

За підрахунками вчених, урагани на Нептуні з'являються приблизно кожні чотири-шість земних років та існують протягом двох-трьох.

Раніше вчені заявили про те, що одне з кілець Урану має дивну форму: не круглу або еліптичну, а швидше трикутну. Така форма обумовлена орбітальним резонансом з одним з внутрішніх супутників – Крессидою.