Астрономам вдалося отримати найдетальніший в історії знімок пульсара

Астрономам вдалося отримати найдетальніший в історії знімок пульсара Пульсар розташовується на відстані 6,5 тисяч світлових років від Землі © Naked Science
Дослідники провели спостереження пульсара з рекордною роздільною здатністю.

Астрономам вдалося провести спостереження пульсара PSR B1957+20 з рекордною роздільною здатністю і отримати знімок, на якому можна розрізнити деталі, розділені відстанню в 20 кілометрів. Як повідомляє Naked science, пульсар розташовується на відстані 6,5 тисяч світлових років від Землі і утворює подвійну систему з коричневим карликом, який втрачає речовину, утворюючи "кометний" хвіст.

Цей газовий потік послужив лінзою, яка спотворює випромінювання пульсара і збільшує його, що дозволило дослідникам спостерігати пульсар у рекордній роздільній здатності. За словами дослідників, коричневий карлик, що межує з пульсаром PSR B1957+20, - тіло, яке трохи "не дотягнуло" до повноцінної зірки і приблизно втричі менше за Сонце. Їх розділяють два мільйони кілометрів, і один оборот навколо одного вони роблять всього за дев'ять годин.

Через таку близькість коричневий карлик виявився захопленим приливними силами набагато більш масивного пульсара, обертаючись до нього завжди однієї і тією же стороною, як Місяць - щодо Землі. Випромінювання пульсара розігріває розгорнутий до нього бік карлика до неймовірних температур - близько 6000 °C - і вибиває з його поверхні речовину. Випаровуючись, карлик довго не проіснує, проте поки хвіст, який він залишає, послужив науці, зігравши роль природної лінзи і дозволивши розрізнити області, що інтенсивно випромінюють, розділені дистанцією всього 20 кілометрів.

Раніше дослідники заявили про те, що спіральний візерунок, який формується в пилу навколо новоутворених зірок, може свідчити про наявність величезних прихованих планет. При цьому вік зірок становить всього кілька мільйонів років, тобто близько одного відсотка від віку Сонця.