Астрофізики зафіксували ймовірне джерело гравітаційних хвиль, що були спіймані LIGO Зафіксовано джерело гравітаційних хвиль © NASA
Відкриття було зроблене за допомогою телескопа "Фермі".

Астрофізики, які працюють з телескопом "Фермі", виявили місце, де, ймовірно, перебували дві чорні діри, злиття яких породило нещодавно знайдені гравітаційні хвилі. Вченим вдалося зафіксувати слабкий гамма-спалах, що виник у ході цієї події. Про це повідомляється на сайті NASA.

Астрономам, можливо, вдалося знайти місце в зоряному небі, в якому знаходилися чорні діри півроку тому до моменту злиття.

Завдяки тому, що подія, яка отримала шифр GW150914, була зафіксована двома детекторами LIGO, вчені знали, де приблизно відбулося злиття чорних дір – у досить широкій смузі довжиною в 600 градусів на небі південної півкулі Землі. Орієнтуючись на цю смугу, вчені проаналізували дані, які були отримані "Фермі" незадовго до фіксації гравітаційних хвиль.

Читайте також: Вчені створили полімер з ефектом пам'яті, що змінює форму при контакті з тілом людини

Виявилося, що "Фермі" зафіксував подібний слід злиття чорних дір, спалах в області жорсткого рентгенівського і гамма-випромінювання, яка сталася приблизно через 0,4 секунди після того, як гравітаційні хвилі пройшли через нашу планету. Подія сталася в сузір'ї Кита або Риб. Більш точно визначити її положення поки не можна, оскільки "Фермі" почав стежити за спалахом тільки через годину після його "упіймання" за допомогою LIGO.

Гравітаційні хвилі були виявлені детекторами LIGO. Вони були породжені парою чорних дір, що зливаються, чиї маси в 29 і 36 разів перевищували сонячну, на відстані 1,3 мільярда світлових років від Землі. За частки секунди приблизно три сонячних маси перетворилися на гравітаційні хвилі, максимальна потужність випромінювання яких була приблизно в 50 разів більше, ніж від усього видимого Всесвіту.