Астрофізики пояснили виникнення кільця F Сатурна зіткненням його супутників

Астрофізики пояснили виникнення кільця F Сатурна зіткненням його супутників Одне з кілець Сатурна могло бути утворене в результаті зіткнення його супутників
Освіта кільця могло бути наслідком зіткнення Пандори і Прометея

Вчені висунули припущення, згідно з яким кільце F Сатурна утворилося в результаті зіткнення двох космічних об'єктів, які рухалися під таким кутом, що були лише частково зруйновані після удару. Уламки речовини, що утворилася в результаті зіткнення, утворили найактивніше з кілець Сатурна. Результати дослідження були опубліковані в журналі Nature Geoscience.

Кільце F Сатурна зберігає свою форму завдяки тому, що по його краях рухаються супутники планети - Пандора і Прометей, гравітація яких зберігає частинки речовини на певній відстані від планети. Саме зіткнення супутників могло бути причиною виникнення кільця.

Новое время

Вчені провели комп'ютерне моделювання зіткнення, в результаті якого могли виникнути три кільця частинок, одне з них знаходилося по центру між орбітами тіл, а два інших – по краях. Оскільки два крайніх кільця не були стабілізовані гравітацією "супутників-пастухів", в результаті еволюції вони розвіялися, залишивши тільки тонке кільце між тілами, шириною в середньому близько 100 кілометрів.

Новое время

За прогнозами вчених в подальшому буде відбуватися процес злипання частинок усередині кільця або їх осідання на супутники, в результаті чого кільце може стати основою для утворення нових супутників або стати частиною вже наявних.

Раніше апарат Cassini надіслав на Землю фото Сатурна і його кілець.