У Чумацькому Шляху знайдена перша молекула Всесвіту - Технології - dt.ua

Астрофізики помітили в космосі першу молекулу Всесвіту

18 квітня, 18:04 Роздрукувати

Дослідники зафіксували в космічному просторі гідрид гелію.

Гідрид гелію помічений в невеликій планетарній туманності © NASA

Астрономи за допомогою обсерваторії SOFIA виявили в Чумацькому Шляху гідрид гелію (HeH⁺) - перше молекулярне з'єднання, яке з'явилося після Великого вибуху.

Як наголошується на сайті NASA, на думку дослідників, молекула з'явилася через 100 тисяч років після Великого вибуху шляхом з'єднання водню і гелію. Подібні молекули, як передбачалося, повинні на даний момент присутній в деяких частинах Всесвіту, але виявити їх вдалося тільки зараз.

Зараз Всесвіт заповнений складними об'єктами, такими як планети і зірки. Але 13 мільярдів років тому, відразу після Великого вибуху, Всесвіт був гарячим і в ньому існувало всього кілька типів атомів, в основному водень і гелій. Після того, як атоми утворили перші молекули, Всесвіт нарешті почав остигати і приймати форму. На думку вчених, гідрид гелію був найпершою, первинною, молекулою.

Гідрид гелію легко вступав у реакцію з будь-якими нейтральними молекулами або атомами - через це через відносно короткий час цієї речовини практично не залишилося. Результатом його взаємодії з атомами водню став молекулярний водень - основа для подальшого розвитку Всесвіту.

SOFIA виявила гідрид гелію в невеликій планетарній туманності NGC 7027, яка залишилася після вибуху схожої на Сонце зірки. Туманність розташовується на відстані трьох тисяч світлових років від Землі в сузір'ї Лебедя. Відкриття молекули підтверджує гіпотезу про те, що гідрид гелію все ще існує в космосі і розкриває перед вченими розуміння хімічних процесів, які відбувалися на ранніх етапах формування Всесвіту.