У Мексиці знайдено ритуальну печеру майя - Технології - dt.ua

Археологи знайшли ритуальну печеру майя віком тисячу років

6 березня, 2019, 12:49 Роздрукувати

Раніше печера вже була виявлена археологом Віктором Сеговія, який наказав місцевим жителям запечатати її.

Печера використовувалась майя для жертвоприношень © National Geographic

Співробітникам Національного інституту антропології та історії Мексики вдалося виявити ритуальну печеру майя під священним містом Чичен-Іца. Як повідомляє Naked science, всередині дослідники виявили збереглися артефакти для жертвоприношень.

Чичен-Іца – це місто, яке було культурним і політичним центром культури майя, воно розташовувався на півночі півострова Юкатан. Місто було побудоване в два етапи: першу частину становлять будови VI-VII століть, а другу — X-XI століть нашої ери.

У 2018 році під час пошуку рівня ґрунтових вод археологи виявили систему підземних тунелів під назвою Баламаку. До цього у 1966 році вона була виявлена місцевими фермерами, а пізніше її відвідав археолог Віктор Сеговія. Він оглянув тунелі, склав звіт, в якому описав велику кількість артефактів, але продовжувати розкопки не став і наказав місцевим жителям опечатати вхід. Чому він так вчинив, на даний момент залишається загадкою.

У ході нового дослідження співробітники Інституту довгий час вивчали тунелі, перш ніж знайшли печеру. В ній були знайдені артефакти майя для жертвоприношень, включаючи пальники ладану, вази і тарілки, прикрашені обличчями древніх богів. Всього дослідники нарахували 155 предметів.

Археологи вважають, що відкрита печера — лише одна з семи священних кімнат Баламку. Вивчення самих об'єктів допоможе краще зрозуміти культуру печерних ритуалів майя. У той же час дослідження геології і мікробіології печери дозволить встановити кліматичні цикли, які проходили в періоди зростання і падіння міста.