Археологи знайшли докази існування мігрантів у Стародавньому Римі

Археологи знайшли докази існування мігрантів у Стародавньому Римі У Стародавньому Римі жили мігранти з інших регіонів © Lenta.ru
Вчені провели ізотопний аналіз зубів стародавніх римлян.

Археологи виявили перші переконливі докази того, що в Стародавньому Римі жили мігранти з інших регіонів. Висновки вчених зроблені на основі ізотопного аналізу зубів, про них повідомляється в журналі PLoS One.

У ході дослідження вчені вивчили 105 скелетів людей, що були поховані на цвинтарях Риму у І-ІІІ столітті нашої ери. Ізотопне співвідношення стронцію і кисню допомогло визначити, формувалася чи зубна емаль в Римі або за його межами. Виявилося, що вісім з 105 обстежених народилися в інших регіонах - можливо, в Північній Африці, в альпійських провінціях або в районі Апеннінських гір.

Скелети, за винятком одного, належали особам чоловічої статі, в тому числі юнакам і хлопчикам, що дає підстави припускати, що мігранти потрапили до Риму не по своїй волі.

За словами автора дослідження Кристини Кіллгроув, "діти і підлітки могли прибути до Риму для отримання освіти, щоб влаштуватися на роботу, знайти дружину, разом з дорослими членами сім'ї. Нарешті, це могли бути раби, що були пригнані з підконтрольних імперії територій. Але ні ізотопи, ні характер поховання, на жаль, нічого не можуть сказати нам про їхній соціальний статус".

Вчені встановили, що після переїзду до Риму дієта мігрантів сильно змінилася, вони перейшли на місцевий раціон: м'ясо, овочі та рибу.

На думку істориків, в Римі часів імперії жило до одного мільйона чоловік. Тих, хто приїхав за своєю волею, серед них було близько 5%, а рабів - до 40%. Варто відзначити, що це всього лише припущення вчених: переписів населення у стародавньому Римі не проводили.

Раніше вчені встановили, що в кінці останнього льодовикового періоду в Європу прийшли невідомі завойовники. Близько 14500 років тому прадавні мисливці-збирачі, які населяли всю територію Європи, були витіснені іншими мисливцями-збирачами. На даний момент учені не можуть точно назвати, звідки з'явилися нові популяції, але, на їхню думку, вони прийшли з півдня, з більш теплих куточків Землі.