Археологи виявили біблійне місто Ціклаґ - Технології - dt.ua

Археологи знайшли біблійне місто Ціклаґ

10 липня, 13:45 Роздрукувати

Дослідникам вдалося виявити поселення часів царя Давида.

Вченим вдалося знайти біблійний Ціклаґ © Naked Science

Міжнародна команда археологів на чолі з професором Йосефом Гарфинкелем з Єврейського університету заявила про те, що їй вдалося виявити поселення часів царя Давида, яке може бути руїнами біблійного міста Ціклаґ. Як повідомляє Naked science, дослідники проводили розкопки на території на півдні Ізраїлю з 2015 року.

Ціклаґ — місто-форт, що згадується в Книзі Царств, найчастіше в Книзі Самуїла. Саме в Ціклаґ втік молодий Давид зі своїми прихильниками в пошуках укриття від Саула, засновника єдиного Ізраїльського царства. Йому надав притулок філістимський цар Анхус.

Місто грало роль фортеці при набігах гешуритів, гирзитів і амалікітян. Згодом амалікітяни зруйнували і спалили місто, а населення поневолили.

У першому шарі вченим вдалося знайти останки міста філістимлян, яке датується ХІ-ХІІ. Там вчені виявили кам'яні споруди з різними предметами побуту, наприклад, кам'яні і металеві посудини, схожі на начиння, знайдену в інших містах філістимлян.

У другому шарі, який розташовувався над залишками поселення, було знайдено інше поселення, яке, швидше за все, було знищено пожежею. У підвалах археологи знайшли десятки посудин, призначених для зберігання масла і вина, миски й глечики, виконані в стилі, характерному для часів правління Давида. На думку вчених, знахідки можна співвіднести з посудинами, виявленими раніше при розкопках в Хірбет-Кейафа: його ототожнюють з древнім містом Шаараїм з Біблії.

"У всіх інших місцях, де намагалися знайти Ціклаґ, не було спадкоємності поселень філістимлян і споруд часів Давида. В Хірбет аль-Раї ми бачимо свідоцтва обох поселень", — заявили дослідники.

На користь цієї гіпотези говорить також те, що у самої назви "Ціклаґ" не семітське, а філістимське коріння.