Археологи знайшли інструмент майя з дорогоцінного каменю - Технології - dt.ua

Археологи виявили загадковий інструмент майя з дорогоцінного каменю

24 травня, 14:19 Роздрукувати

Інструмент був виготовлений з жадеїту.

Інструмент використовувався під час видобутку солі © Популярная механика

Вчені з Університету штату Луїзіана під час розкопок на місці соляних ям майя Ек Вей Нал виявили загадковий інструмент, виконаний з дорогоцінного жадеїту. Як повідомляє "Популярная механика", майя часто використовували нефрит для виготовлення різних предметів культу, а от з його мінерального підвиду, жадєїту, виготовили інструмент для важкої праці.

Дослідники відзначають, що інструмент відмінно зберігся і досі може використовуватися за прямим призначенням. Це перший випадок, коли жадеитовый артефакт був знайдений разом зі своєю ручкою, в даному випадку виконаною з рожевого дерева. Однак той факт, що його знайшли на території солеварні, виявився для археологів повною несподіванкою.

"Високоякісний напівпрозорий жадеїт зазвичай асоціюється з ритуальною або церемоніальною культурою, принаймні коли йдеться про майя", - зазначила археолог Хізер МакКіллоп. Вона також додала, що дорогоцінні камені зазвичай не використовували для грубої роботи. На думку дослідників, жадеїт був обраний через свою твердість та надійність, а численні сколи і подряпини вказують на те, що ним користувалися дуже активно.

Загалом на затоплених руїнах стародавньої соляний "промзони" на півдні Белізу було знайдено 110 об'єктів, що належали майя. Сіль в ті часи добували шляхом випаровування розсолів у котлах, що кипіли над багаттями. В результаті утворився цілий цех з десятком солом'яних кухонь, проте тривав промисел до 900 року н. е.., після чого рівень моря піднявся настільки, що затопив прибережну область лагуни.