Археологи виявили в Єрусалимі тисячолітній мусульманський амулет

Археологи виявили в Єрусалимі тисячолітній мусульманський амулет Вік амулета оцінюється приблизно в тисячу років © N+1
На шматочку обпаленої глини вирізані дві строчки арабською мовою.

Археологи з Управління стародавностей Ізраїлю і Тель-Авівського університету виявили на території міста Давида в Єрусалимі рідкісний мусульманський амулет, вік якого оцінюється приблизно в тисячу років. Як повідомляє N+1, на артефакт було написано або благословення, або персональна молитва якогось Каріма.

Амулет був виявлений на підлозі будівлі житлового або господарського призначення, між шарами штукатурки. На шматочку обпаленої глини довжиною один сантиметр були вирізані дві строчки арабською мовою: "Карім вірить Аллаху. Аллах - володар Всесвіту". Перший рядок був знайомий дослідникам за придорожнім графіті VIII-X століть на паломницькому шляху до Мекки, а також за написами на амулетах з напівкоштовних каменів. Другий рядок частково стерлася, і вчені відновили фразу з написів на схожих печатках і цитат з Корану.

Поряд з артефактом була знайдена керамічна лампа, типова для епохи Багдадського халіфату. По ній і по стилю каліграфії на амулеті, вчені датували його IX-X століттями. Невідомо, чи загубив артефакт його власник Карім, або він навмисне сховав його при будівництві "на удачу". Мабуть, чоловік носив амулет або в якійсь ємності, або він був прикріплений до підвіски, яка загубилася.

Раніше археологи виявили в Італії рештки середньовічного "кіборга". Рука чоловіка була ампутована до середини передпліччя і замість неї був прикріплений протез з ножем на кінці. Знахідка датується приблизно VI-VIII століттям.