Археологи виявили стародавній вівтар майя з письменами - Новини IT і науки - dt.ua

Археологи виявили в Гватемалі вівтар майя

16 вересня, 04:30 Роздрукувати

Вік знахідки оцінюється майже в 1500 років.

На вівтарі описані принципи правління давніх майя © Phys.org

Археологи виявили на півночі Гватемали вівтар майя, на який було нанесено текст, що описує політику правителів Канульського царства в середині VI століття. Як повідомляє Phys.org, описуються на вівтарі політичні стратегії нагадують дію серіалу "Гра престолів".

Вівтар був знайдений серед джунглів у руїнах стародавнього храму міста Ла-Корона. Дослідники виявили плиту з вапняку довжиною 1,46 метра і шириною 1,2 метра, її вага перевищує тонну. Вченим вдалося датувати зразок майянського ієрогліфічного письма 12 травня 544 року.

Письмена розповідають про правителя Ла-Корона на ім'я Чак-Тук-Ічак, який "сидів і тримав скіпетр, на якому були зображені два бога-покровителя міста". Деякі інші артефакти вказують на те, що Чак-Тук-Ічак керував сусіднім містом, Ель Перу-Ваку, приблизно 20 років тому.

За словами вчених, знахідка свідчить про те, що династія правителів Кануля проводила успішну експансію в землі, які належали Мутульському царству. Вони перемогли своїх суперників у 562 році, що дозволило їм безперешкодно правити в майянських низовинах (південно-східна частина Мезоамерики) протягом двох століть.