Археологи виявили у Великій Британії унікальне королівське поховання

Археологи виявили у Великій Британії унікальне королівське поховання Поховання належить англосаксонському принцу © BBC Україна
Поховання належить англосаксонському принцу VI століття.

Група археологів з Великої Британії завершила дослідження поховання, яке називають "Британською відповіддю Тутанхамону". Як повідомляє ВВС, поховання було знайдено між пабом і супермаркетом під час дорожніх робіт і, швидше за все, належало англосаксонському принцу VI століття.

Наголошується, що знахідка була зроблена ще у 2003 році, але дослідження артефактів з поховання було завершено тільки зараз. Єдині людські останки, які були знайдені в похованні, - фрагменти зубної емалі. На думку вчених, це – найдавніший приклад християнського англосаксонського королівського поховання.

Дослідники відзначають непошкоджений стан поховальної кімнати. Залишки дерев'яної конструкції, площа якої становила близько чотирьох квадратних метрів, а глибина - п'ять метрів, містили в собі близько 40 рідкісних і дорогоцінних артефактів.

Серед них була ліра і 1400-річна коробка, яка вважається єдиним прикладом пофарбованого англосаксонського виробу з дерева, який був знайдений у Великій Британії. Крім того, були знайдені також золоті монети, позолочене горлечко ємності для пиття, декоровані стакани і фляга, яка, імовірно, була привезена з Сирії.

Вчені відзначають, що всі предмети в гробниці були розміщені "як частина ретельно продуманого обряду поховання". Це вказує на те, що в похованні спочивала людина королівського походження.

BBC Україна

Вчені припустили, що останки належать Себерту, саксонському королю Ессекса (604-616 роки), але вуглецеве датування та інші тести показали, що могилу побудували між 575 і 605 роками, тобто менш ніж за 11 років до його смерті. Через 15 років досліджень фахівці припустили, що гробниця могла належати Сеаксі, братові Себерта.

Раніше під час розкопок біля собору святого Юра у Львові археологи виявили фундамент, який, на думку дослідників, є частиною церкви, що стояла на цьому місці до зведення собору. Фундамент датується XIV–XV століттям.