На дні Нілу виявлено корабель, описаний Геродотом - Технології - dt.ua

Археологи виявили корабель, який був описаний Геродотом у далекому минулому

19 березня, 2019, 12:00 Роздрукувати

Судно пролежало на дні Нілу близько 2500 років.

Корабель був описаний Геродотом у "Історіях" © Популярная механика

Археологи виявили в Нілі корабель, який був описаний Геродотом ще у 450 році до нашої ери. Як повідомляє "Популярная механика", судно пролежало на дні річки близько 2500 років, але на диво добре збереглася.

Корабель був описаний у фрагмента 2.96 "Історій" Геродота. Давньогрецький історик писав про свою поїздку в Єгипет і описав тип вантажного судна Нілу, який називався барисом. Згідно з малюнками, які були зроблені Геродотом, корабель складався ніби з цегельної кладки, викладеної папірусом, а рульова вісь проходила крізь отвір в кілі. Відомості про подібну систему рульового управління в епоху фараонів надходили і з інших джерел, проте ніяких доказів у вчених не було.

Знахідка отримала назву "Корабель 17". Він вийшов з нині затонулого міста-порту Тоніс-Геракліон недалеко від дельти Нілу, який датується 644-332 роками до нашої ери. Тут археологи вже знайшли понад 70 свідчень корабельних аварій і незліченні артефакти, які дозволили детальніше дізнатися про історію древнього міста і його культурі.

Дослідникам вдалося вивчити більше 70% корпусу корабля. Археолог Даміан Робінсон з Оксфордського центру морської археології зазначає, що лише тепер вчені нарешті переконалися в правоті Геродота. Враховуючи численні подібності і унікальну рульову систему, дослідники вважають, що "Корабель 17" настільки близький до описаного в книзі, що цілком міг бути побудований на тій же верфі, що і описане Геродотом судно.