Археологи виявили кам'яні знаряддя мавп віком 700 років

Археологи виявили кам'яні знаряддя мавп віком 700 років Капуцини використовують камені для розколювання горіхів протягом 700 років
Виявлені камені є найбільш старими знаряддями, які використовувалися приматами поза Африкою.

Археологи заявили про те, що південноамериканські мавпи капуцини використовують камені для розколювання горіхів кешью протягом мінімум 700 років. Як повідомляється на сайті Оксфордського університету, дослідники припускають, що відповідна поведінка людини було викликана спостереженнями за капуцинами.

Камені стали найдавнішими знаряддями, які використовувалися приматами за межами Африки. У ході досліджень вчені спостерігали за тим, як капуцини використовують камені в якості "молота і ковадла" для розколювання горіхів. Мавпи вибирали камені потрібної форми і ваги, а не брали перші-ліпші, і створювали "місця обробки кешью", залишаючи в них камені.

Вчені провели розкопки поблизу дерев кешью, біля яких капуцини зберігають свої знаряддя праці. В ході досліджень вони виявили 69 кам'яних знарядь, мас-спектрометричний аналіз яких підтвердив, що вони використовувалися для розколювання горіхів кешью. Радіовуглецевий аналіз показав, що їхній вік становить 600-700 років, тобто мавпи використовували знаряддя до прибуття європейців у Південну Америку.

Дослідники також встановили, що кам'яними знаряддями користувалися мінімум 100 поколінь капуцинів, при цьому маса і матеріал знарядь залишалися незмінними.

До цього єдина подібна знахідка була зроблена в Кот-д'Івуарі, де були виявлені знаряддя праці віком 4300-1300 років, якими користувалися шимпанзе. Нові дані підтверджують ідею про те, що мавпи використовують знаряддя протягом сотень або навіть тисяч років.

Раніше вчені провели експеримент, в рамках якого довели, що тварини з великим розміром мозку по відношенню до маси тіла володіють більш високим інтелектом.