Археологи спростували один з міфів про Стародавній Єгипет - Технології - dt.ua

Археологи спростували один з міфів про Стародавній Єгипет

15 квітня, 14:09 Роздрукувати

Останки жінки показали, що вона займалася "чоловічою" професією.

Зуби жінки вказали на її професію © Science Alert

Вчені з Університету Альберта вивчили останки єгиптянки, яка жила чотири тисячі років тому, і дізналися, що життя жінок у Стародавньому Єгипті була більш різноманітним, ніж вважалося до цього. Як повідомляє Science Alert, виявилося, що жінка займалася професією, яка, як вважалося, була виключно чоловічою в ті часи.

Вчені знайшли зуби жінки, стан яких вказав на те, що вони використовувалися не тільки для пережовування їжі. Подальший аналіз показав, що жінка виготовляла різні предмети з папірусу.

"Грунтуючись на зображеннях, знайдених у гробницях, і відновлених текстах, вчені припускали, що було всього сім професій, доступних жінкам у давній історії культури Єгипту. Наприклад, жриці в храмах, присвячених богиням (для жінок з високим статусом), співачки, музиканти та танцюристки, плакальниці, ткалі та акушерки", - заявили автори нової роботи.

Останки жінки були знайдені ще у 1970-х роках, вона жила близько 2181-2055 років до нашої ери і померла після 50 років. На думку дослідників, вона високо шанувалась в суспільстві, її поховали в дерев'яній труні, а в гробниці були знайдені також алебастрові посудини, бронзове дзеркало, косметика та золоті прикраси.

За допомогою електронної мікроскопії та мікрографії вчені виявили ознаки зносу 16 з 24 зубів. Так, на двох на різцях верхньої щелепи були виявлені сліди руйнування у формі клина, а на інших чотирнадцяти помічено стирання. Подібне зношування характерно для ремісників, які зубами розкусували рослинний матеріал.