Американці запустять у стратосферу безпілотник на сонячних батареях строком на п'ять років

Поділитися
Сонячні батареї, що покривають поверхню крил зверху, дають до семи кіловат потужності, частина якої йде на підзарядку літій-іонних акумуляторів для роботи електромотора в нічний час.

Американська компанія Titan Aerospace показала прототип безпілотного літака на сонячних батареях, який зможе триматися в повітрі протягом п'яти років. Такий апарат буде курсувати на висоті близько двадцяти кілометрів і вести фотозйомку поверхні. Розробники, про яких розказано в Wired, мають намір підняти перший апарат у повітря в 2014 році.

У першу чергу інженери мають намір почати льотні випробування Solara 50, який зможе взяти на борт 31 кілограм корисного навантаження. Сонячні батареї, що покривають поверхню крил зверху, дають до семи кіловат потужності, частина якої йде на підзарядку літій-іонних акумуляторів для роботи електромотора в нічний час. На відміну від минулих безпілотників з живленням від сонячних батарей, Solara не використовує безліч моторів, а лише один двигун з повітряним гвинтом великого діаметру. Інформація про більш важку версію Solara 60, здатну брати на борт вже близько ста кілограмів вантажу, поки не розкривається: з представлених зображень випливає, що цей апарат буде відрізнятися іншою конструкцією хвостової частини.

Висоту від 18 до 24 кілометрів для польоту обрано не випадково, а в силу декількох особливостей цього шару атмосфери. На такій висоті вже практично немає тіней від хмар (перламутрові і сріблясті хмари можуть бути вище, але вони рідкісні і майже прозорі), там немає сильних повітряних потоків, а швидкість вітру зазвичай не перевищує дев'ять кілометрів на годину. Останнє означає, що навіть з порівняно малопотужним двигуном Solar зможе залишатися в заданому районі, циркулюючи над потрібним місцем для фотографування або ретрансляції радіосигналів. За попередніми оцінками, мультиспектральна зйомка поверхні Землі коштуватиме лише 5 доларів за квадратний кілометр: це в сім разів нижче розцінок на супутникові дані порівнянної якості.

Подібні апарати також зможуть забезпечити послугами зв'язку місцевість у радіусі тридцяти кілометрів: що цілком співмірно з мегаполісом на зразок Москви або Лондона з більшою частиною передмість. У нормальних умовах на території міст в подібній системі немає необхідності, але в компанії вважають, що стратосферні безпілотники можуть знадобитися або в екстрених ситуаціях, або в слаборозвинених країнах. Titan Aerospace стверджує, що їх апаратами Solara вже зацікавилася корпорація Google в рамках свого проекту Internet Africa.

Використання мобільних висотних апаратів (літаків або аеростатів) для ретрансляції радіосигналів було запропоновано давно, однак практичне застосування її ускладнювала відсутність відповідних джерел живлення: сонячним батареям не вистачало ККД, а акумулятори були занадто важкими. Перші експериментальні літаки на сонячних батареях було побудовано NASA в 1990-ті роки і тоді ж подібні апарати отримали неофіційну назву "атмосферних супутників". !zn

Читайте також:

Літак на сонячних батареях встановив новий рекорд дальності польоту

Архіпелаг Токелау першим у світі повністю перейшов на енергію сонця

NASA розробляє "літак-зірку" з чотирма крилами (ВІДЕО)

NASA і Boeing продемонстрували трикутний "літак майбутнього" (відео)

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі