ВОБЛА ПИВУ НЕ ТОВАРИШ І ЩЕ БАГАТО КОРИСНОГО ПРО КУЛЬТУРУ СПОЖИВАННЯ БУРШТИНОВОГО НАПОЮ - Соціум - dt.ua

ВОБЛА ПИВУ НЕ ТОВАРИШ І ЩЕ БАГАТО КОРИСНОГО ПРО КУЛЬТУРУ СПОЖИВАННЯ БУРШТИНОВОГО НАПОЮ

25 жовтня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №41, 25 жовтня-1 листопада

Мріючи в літню спеку про келих пива, ми зазвичай не згадуємо про те, що цим пінним напоєм наші предки тамували спрагу ще на світанку людства...

Мріючи в літню спеку про келих пива, ми зазвичай не згадуємо про те, що цим пінним напоєм наші предки тамували спрагу ще на світанку людства. За сім тисяч років до нової ери шумери Дворіччя викарбували його рецепти на камені, турбуючись, мабуть, про те, аби недбайливі нащадки не втратили секретів пивоварства. Уже тоді шумери, вавилоняни та інші ассирійці знали понад 70 сортів світлого, темного й солодкого пива. Останнє, за свідченням очевидців, особливо подобалося жінкам, але найпоширенішим у Месопотамії було все-таки темне пиво — досить густе, з осадом, помірно гристе, із запахом кислуватого солоду й освіжаючим смаком. Про все це розповідають записи на глиняних дощечках, розкопаних на території стародавньої Месопотамії американськими археологами 1935 року. «Не знати пива — не знати радості» — примовляли жителі давнього Дворіччя між двома ковтками, і тут із ними важко не погодитися.

Приблизно тоді ж вавилонян, які надумали побудувати вежу до небес, було покарано за їхню гординю: з волі Всевишнього люди заговорили різними мовами й перестали розуміти одне одного. Але навіть це не завадило їм передати нащадкам секрети приготування улюбленого напою.

В Україні пивоварство також шанували здавна. Але 1917 року на довгі десятиліття синонімом пива стало поняття «Жигулівське», що різко обмежило наші уявлення про смакову та якісну розмаїтість цього напою. На щастя, та епоха, як і вавилонське стовпотворіння, виявилася безсилою перед традиціями, і нині українська броварна промисловість переживає справжній ренесанс. Такий бурхливий, що найчастіше стоїш розгублений перед вітринами, не знаючи, на чому зупинити свій вибір. Наочний приклад того, як інтенсивне задоволення неприборканого попиту може загнати в безвихідь спраглого споживача. З описаної колізії бачаться, як мінімум, два виходи: можна залишити все, як є, дозволивши громадянам діяти методом проб і помилок, — або навчити їх грамотно й усвідомлено робити вибір. Інакше кажучи, провести «пивний лікнеп», під час якого ознайомити з азами культурного споживання бурштинового напою. Ініціатором такого лікнепу — Всеукраїнської освітньої програми «Відкрите пиво» — стало ВАТ «Пивобезалкогольний комбінат «Славутич». Днями відбулося перше засідання учасників програми, провідну роль у якому відігравали Український центр із проблем захисту прав споживачів Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, Науково-дослідний центр незалежних споживчих експертиз «Тест», а також один з найдосвідченіших у Європі експертів з дегустації пива Астріда Ружко (Рига, Латвія).

Центральна лабораторія Українського центру з проблем захисту прав споживачів ознайомила учасників програми з результатами дослідження основних торгових марок, представлених на вітчизняному ринку, за фізико-хімічними показниками та за відповідністю й повнотою інформації на етикетках пивної продукції. За висновком центру, продукція в цілому відповідає держстандартам. Але виявлено й порушення, щодо яких фахівці центру надіслали запити до виробників і відповідних контролюючих структур.

Результати своїх досліджень представив і керівник Науково-дослідного центру «Тест» Ігор Потапов:

— Пиво — один із найпопулярніших напоїв як у нашій країні, так і в усьому світі. Тому нам було цікаво провести експертизу цієї продукції, пропонованої українським споживачам. З’ясувалося, високий рівень популярності торгових марок пива не завжди відповідає рівню їх якості. Для нас участь у згаданій освітній програмі є чудовою нагодою донести до споживача основні відомості про цей унікальний, по-справжньому народний напій.

— Необхідність співпраці в рамках проекту «Відкрите пиво», — підкреслює генеральний директор ВАТ «ПБК «Славутич» Петро Перетятько, — продиктована нашою місією, відповідно до якої, ми намагаємося вести відкритий чесний діалог зі споживачами. Адже працюємо, передусім, заради них і усвідомлюємо повну відповідальність за результати своєї діяльності.

Культуру споживання пива справжні знавці шліфували впродовж століть. Якщо хочете отримати справжнє задоволення, насамперед зверніть увагу на зміст етикетки. Класичне пиво містить 5% алкоголю при густоті 12% і вариться лише з хмелю, солоду та води. Наявність рису чи інших замінників солоду засвідчує відхилення від традиційних технологій і, відповідно, смакові й ароматичні відмінності.

Своєрідна «візитна картка» бурштинового напою — його «шапка». У кращих сортів піна густа, стійка, майже біла, заввишки 3—4 сантиметри. Осідає поступово, прилипаючи до стінок келиха. Світлі сорти мають бути золотавими, прозорими, чистими, без будь-якого червонуватого чи зеленуватого відтінку. Темні сорти — густіші, темніші, маслянистіші.

Добротне пиво має приємний запах, обумовлений суворим дотриманням технології виробництва, застосуванням натуральної добірної сировини й високим рівнем чистоти процесу пивоварства. У якісного напою запах має бути хмельовий, чистий, свіжий. У смаку переважає тонка хмельова гіркота, яка зникає після ковтка, практично не залишаючи післясмаку.

Пиво найсмачніше, коли його подають до столу охолодженим до плюс 10—12 градусів за Цельсієм. Легке світле пиво краще п’ється влітку, а темне — взимку. Крім того, вважається, що темне пиво — напій вечірній.

До світлого пива знавці рекомендують сир, чіпси, крекери, горішки, креветки, в’ялені кальмари. Темні сорти заведено закушувати рибними та м’ясними салатами, гарячими стравами. І, благаю, дайте спокій воблі! Нею пролетаріат закушував те, що йому наливали зі смердючої бочки, аби відбити гидкий смак і запах того напою, який, на щастя, залишився в минулому. Якщо не вірите мені, повірте Астриді Ружко — найавторитетнішому експерту з дегустації пива, яка дає ці рекомендації.

Отже, із пивом, схоже, починаємо розбиратися. Але, на мою думку, значення програми не лише в цьому. По суті, це вперше виробник самостійно ініціює заходи, спрямовані на контроль якості продукції. І якщо почин підхоплять виробники інших видів продукції, ми будемо і з «відкритим» молоком, і з «відкритим» хлібом. З усім, що споживаємо щодня.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво