Поверніть покоління М до сім’ї - Соціум - dt.ua

Поверніть покоління М до сім’ї

16 червня, 2006, 00:00 Роздрукувати Випуск №23, 16 червня-23 червня

Для наших дітей стало звичним одночасно дивитися телевізор, базікати по ICQ і шукати щось у Google. Як це жонглювання цифровими технологіями позначається на їхній психіці та на сімейному укладі?..

Для наших дітей стало звичним одночасно дивитися телевізор, базікати по ICQ і шукати щось у Google. Як це жонглювання цифровими технологіями позначається на їхній психіці та на сімейному укладі?

Згідно з соціологічним дослідженням, у наші дні 82% дітей до сьомого класу – впевнені інтернет-користувачі.

Важливим відкриттям у результаті спостереження над 2005 американцями віком від 8 до 18 років стало не те, що діти проводили більшість свого часу, використовуючи електронні засоби зв’язку — приблизно по 6,5 години на день, куди вже більше, — а те, що за цей час вони засвоювали більшу кількість інформації завдяки одночасному використанню кількох засобів: діти слухають плеєр, дивляться DVD і спілкуються з друзями по Internet Messenger.

Людина завжди могла займатися кількома речами одночасно. Матері навчилися цього в еру полювання і збирання: збирати ягоди, годуючи дитину грудьми, мішати їжу в казані, доглядаючи маля.

Та й одночасна робота з кількома електронними пристроями – не новинка: з 30-х ми водимо машину, паралельно слухаючи радіо.

Проте в еру під’єднаних до Інтернету комп’ютерів ця тенденція набула небаченого розмаху.

Але які наслідки такого інтенсивного споживання інформації? І як це впливає на навчання дітей, їхню здатність до мислення та взаємодію з іншими?

Соціальні дослідники й педагоги тільки починають підбиратися до цієї проблеми, але в учених уже є своя точка зору стосовно цього.

Хоча діти, здатні виконувати одночасно кілька завдань, можуть бути краще підготовленими до вимог сучасного життя, і зокрема роботи, але когнітивні психологи серйозно стурбовані цією тенденцією. «Діти, які одночасно роблять домашню роботу, граються, дивляться телевізор і спілкуються в Інтернеті з друзями, за моїми прогнозами, у далекосяжній перспективі зіштовхнуться з проблемами», — каже Джордан Графман, який очолює відділ когнітивної неврології Національного інституту неврологічних розладів та інсультів.

Позитивним чинником є те, що діти покоління M (від Media — засоби передачі інформації) мають міцні навички в пошуку й опрацюванні інформації. Особливо успішно вони опрацьовують візуальну інформацію та образи, відзначає Калудія Кунц, професор історії з Університету Дьюка. Дедалі більше викладачів використовують на заняттях фільми, аудіозаписи та презентації з допомогою програми PowerPoint, щоб задіяти всі можливості своїх студентів і заволодіти їхньою увагою.

Багато педагогів і психологів кажуть, що батькам треба активно намагатися відвернути підлітків від одержимості екраном і спонукати їх проводити більше часу в компанії реальних людей. Здійснити це все складніше не лише тому, що сучасні технології є зручною альтернативою, а й тому, що життя сучасних дітей дуже завантажене і в ньому просто немає місця старомодному спілкуванню чи спільним сімейним обідам.

Як позитивний приклад, та й для власного добра, батькам і вчителям було б корисно, навіть життєво важливо, час від часу відключати всю техніку, пригальмувати й трохи подумати.

Адже проблема покоління M насправді не в технологіях.

«Проблема, — каже Едвард Хеллоуелл, психіатр із Массачусетса, автор дослідження, — у тому, чого ви не робите, якщо взаємодія з електронікою забирає надто багато часу». Надто багато для підлітків і для батьків, які часто теж прив’язані до своїх приладів.

«У таких випадках, — каже вчений, — у вас не буває сімейних обідів, ви не обговорюєте, чи варто зустрічатися з хлопцем, який вимагає сексу під час першого побачення, ви не вирушаєте всією сім’єю в лижний похід. Річ не в тому, що комп’ютерні ігри роз’їдають мозок, річ у тому, що ваше життя роз’їдає те, що ви всього цього не робите».

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво