Мобільне дитинство: тонкощі технології - Соціум - dt.ua

Мобільне дитинство: тонкощі технології

30 червня, 2006, 00:00 Роздрукувати Випуск №25, 30 червня-7 липня

Дуже популярне в минулому гасло «Діти — наше майбутнє» набуло нового дихання. Причому вдихнули його.....

Дуже популярне в минулому гасло «Діти — наше майбутнє» набуло нового дихання. Причому вдихнули його... оператори мобільного зв’язку, які дедалі частіше роблять основну ставку саме на молодіжний сегмент своєї потенційної аудиторії. По-перше, динаміка зростання молодіжного ринку несумірна з темпами зростання інших сегментів — як за рахунок його природного приросту, так і за рахунок зростання показників його насичення. З іншого боку, підростаюче покоління не тільки прагне необмеженого мобільного спілкування, а й найбільш жваво реагує на дедалі нові «навороти», які значну частину дорослих користувачів уже трохи втомили. Примітно, що коли раніше йшлося переважно про підлітків, то тепер частіше говорять саме про дітей. Адже, як засвідчило останнє дослідження британського агентства Carrick James Market Research, мобілку має кожен четвертий англієць, який належить до вікової групи 7—9 років, і дев’ять із десяти — у віці від 17 до 19. Кожен третій юний користувач намагається безплатно «урвати» додаткові послуги, хоча 19 відсотків оплачують скачування нових рінгтонів і 10 відсотків — ігри. Щоправда, далеко не завжди платять самі підлітки. Найчастіше це доводиться робити їхнім батькам. І в цьому випадку інтереси самих користувачів, тих, хто ці послуги оплачує, і тих, хто їх надає, розбігаються найкритичнішим чином.

Головним стимулом для батьків, які купують своєму чаду трубку, є турбота про його (її) безпеку. Щоб завжди можна було проконтролювати дитину, щоб у неї завжди була можливість повідомити про своє місцеперебування — інакше кажучи, щоб постійно тримати її на мобільному повідку. Цим вимогам відповідають найпростіші, недорогі апарати, які до того ж істотно знижують можливість розбійного нападу на дитину саме з метою відбирання мобілки. Те ж саме стосується й надаваних послуг. Єдиний виняток — умонтована в апарат система супутникового визначення місцеперебування, яка є далеко не в усіх простих трубках.

У дітей, природно, зовсім інші уподобання в цьому плані. Для них крутість апарата великою мірою є необхідним елементом юнацької соціалізації. І завдяки тому, що власник найкрутішої трубки відразу виростає в очах оточення, і завдяки тому, що можливість скористатися найпопулярнішими послугами істотно розширює коло мобільного спілкування дитини. Включно, природно, з тими функціями, від доступу до яких дорослі прагнуть захистити незміцнілу дитячу психіку.

Оператори в цьому випадку демонструють явну дихотомію. З одного боку, дедалі більшої популярності набувають різноманітні «примочки», які дозволяють дітям оминути контроль із боку дорослих. Так, наприклад, як це сталося з Mosquito. З самого початку цей «репелент для підлітків» британська компанія Compound Security Systems Ltd. випустила на ринок для тих, хто прагнув запобігти скупченню непередбачуваних підлітків у небажаних місцях. Маленька коробочка, оснащена динаміками, видавала різкий неприємний звук частотою 17 кілогерц — здатність до сприйняття якої у людей віком за 20 років практично повністю зникає. Передбачалося, що, встановивши такий «репелент» перед входом у престижний бутік чи ресторан, його власники захистять своїх відвідувачів від викидів надлишків підліткової енергії, які далеко не завжди викликали схвалення оточуючих. Однак комусь із надто активних підлітків спало на думку записати цей сигнал на диктофон і потім поширювати його як рінгтон, що залишається нечутним для вчителів і батьків, зате відмінно сприймається дитячим вухом. Згодом компанія-розробник Mosquito, оцінивши феноменальну популярність цієї послуги, запустила свою, вже комерційну, її версію. І тепер продає цей рінгтон за неповних три долари. Природно, батьки, оплачуючи рахунок, далеко не завжди в курсі, на що саме витрачена ця сума.

Саме вирішенням останньої проблеми і перейнялися деякі інші компанії, зокрема один із підрозділів Walt Disney. Компанія, на мультфільмах якої виросло вже не одне покоління дітей, узялася за надання послуг їхнім батькам. Зокрема, вони тепер зможуть обмежувати час користування телефоном (наприклад, уводити заборону на його роботу під час шкільних занять), створювати «чорний» список номерів (виклик із яких і на які автоматично блокуватиметься), відстежувати кількість, зміст і адреси доставки SMS та MMS. Загалом, покласти повний край мобільній свободі підростаючого покоління. Цікаво лише, з допомогою якого трюку оминуть усі ці перепони самі підлітки й ті компанії, котрі роблять ставку не тільки на нинішніх, а й на потенційних клієнтів. І в яких працюють учорашні підлітки, які пройшли відмінну мобільну школу долучення до новітніх досягнень сучасних технологій.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво