Експерт: 14 підзаконних актів МВС базуються на етнічно-вибіркових принципах

Поділитися
Аналіз низки документів МВС України, здійснений минулого року, виявив 14 підзаконних актів, які баз...

Аналіз низки документів МВС України, здійснений минулого року, виявив 14 підзаконних актів, які базуються на етнічно-вибіркових принципах і прямо визначають расу та етнічну належність як ключовий фактор у визначенні підозрюваних, пише в своїй статті для «Дзеркала тижня» Бойко Тодоров, експерт Центру дослідження демократії (Болгарія).

«В Україні, попри етнічну різноманітність (національні меншини становлять 22,2% населення) та зростання кількості мігрантів, на державному рівні досі не існує жодної програми підвищення рівня толерантності в суспільстві», — відзначив експерт.

Першу спробу залучити представників української міліції до вирішення проблеми етнічних стереотипів (шляхом аналізу внутрішніх підзаконних актів МВС у контексті етнічної упередженості) було здійснено лише минулого року — в рамках спільного проекту Британської ради в Україні, Британського посольства в Україні, МВС України та Харківського інституту соціальних досліджень, пише Тодоров.

«Проаналізувавши низку документів, група дослідників виявила 14 підзаконних актів МВС, які базуються на етнічно-вибіркових принципах і прямо визначають расу та етнічну належність як ключовий фактор у визначенні підозрюваних», — відзначив експерт.

На його думку, основними чинниками, що впливають на нерівномірність уваги органів внутрішніх справ до представників расово-етнічних меншин є як їх загальна соціальна нерівність, відмінності у використанні публічного простору (наприклад, переважне використання громадського транспорту деякими групами населення означає, що їх частіше можна побачити на залізничних вокзалах та автобусних станціях), так і перебільшення з боку засобів масової інформації, запальна риторика націоналістів про прямий зв’язок між певною національністю та злочинами тощо.

Причому, відзначає експерт, етнічно-вибірковий підхід не тільки порушує права і гідність цілої спільноти, він є ще й неефективним засобом охорони громадського порядку. Наприклад, коли митна служба США відмовилась від дискримінаційного підходу і поліпшила нагляд за ухваленням рішень щодо затримання та обшуку пасажирів, за два роки після цього обшуків було здійснено на 75% відсотків менше, а показник «влучання в ціль» зріс з майже 5% до понад 13%, констатує Тодоров.

Детальніше про це читайте в статті Бойко Тодорова «Національність і злочинність: штучний зв’язок» у свіжому номеру «ДТ».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі