Японські фізики зуміли перетворити інформацію в енергію - Наука - dt.ua

Японські фізики зуміли перетворити інформацію в енергію

14 січня, 2011, 12:23 Роздрукувати

Японські фізики зуміли вперше у світі трансформувати інформацію в енергію.

Японські фізики зуміли вперше у світі трансформувати інформацію в енергію. Під час експерименту вчені помістили намистину з полістиролу довгастої форми в спеціальний розчин, який самі організатори експерименту називають буферним. Розмір намистини становив близько 300 нанометрів. Під час експерименту намистину помістили в ємність з розчином. На дні ємності було розташовано електроди, на які подавали змінний струм. Електромагнітне поле індукувало на намистині, виконаній з діелектрика, поляризацію так, що в полі їй було більш енергетично вигідно обертатися за годинниковою стрілкою, ніж проти неї. Разом з тим через невеликі розміри на обертання намистинки помітний (і випадковий) вплив справляв броунівський рух молекул розчину. Стан намистинки відстежували за допомогою мікроскопа й камери для високошвидкісної зйомки. Залежно від поведінки намистинки фаза одного з електродів змінювалася. У результаті намистинка набирала механічну енергію. Підрахунки дослідників показали, що ця енергія була більша за роботу, яку виконує електромагнітне поле. Основою для експерименту стали теоретичні розрахунки Лео Сцилларда, опубліковані  у праці 1929 року. Вчені підкреслюють, що закон збереження енергії в даному випадку не порушується, оскільки для роботи ЕОМ і камер необхідна електрична енергія. Разом з тим безпосередньо передачі енергії намистині, витраченої на роботу того ж ЕОМ, не відбувається - в межах експерименту відбувається перетворення інформації в енергію й навпаки. Фізики зазначають, що на проведення цього експерименту їх надихнув знаменитий демон Максвелла. У 1867 році Джеймс Максвелл запропонував уявний експеримент, що нібито спростовує друге начало термодинаміки. У межах експерименту було дві ємності з газом, розділені дверима і демон, який був здатний відкривати і закривати ці двері. Передбачалося, що демону відомі швидкості молекул - перед швидкими він відкривав двері, а перед повільними, навпаки, закривав. У результаті одна з ємностей нагрівалася, а друга охолоджувалась. У цей же час Другий закон термодинаміки стверджує, що самовільний перехід тепла від тіла, менш нагрітого, до тіла, більш нагрітого, неможливий.

За матеріалами Лента.ru