ВИ З ЯКОЇ ПЛАНЕТНОЇ СИСТЕМИ? - Наука - dt.ua

ВИ З ЯКОЇ ПЛАНЕТНОЇ СИСТЕМИ?

5 липня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №25, 5 липня-12 липня

Не встигли затихнути хвилювання з приводу виявлення американськими вченими планетної системи, що нагадує Сонячну, як європейські астрономи повідомили про не менш феноменальне відкриття. Причому в останньому випадку збіг параметрів нової планетної системи з нашою власною видається ще більш вражаючим.

Планета, відкрита в системі далекої зірки HD 190360a, виявилася дуже схожою на наш Юпітер. Їхні маси досить близькі, період обертання Юпітера становить 11,86 року, а його «колеги» — 7,1 року. Але найголовніше — це відстань до зірки, яка в Юпітера дорівнює 820 млн. км, а в нової планети — майже 600 млн. км. Планета ж, виявлена американськими вченими, більша за наш Юпітер учетверо і розташована набагато ближче до зірки. Виникнення життя на таких значних планетах малоймовірне через високу гравітацію, проте їхню роль не можна недооцінювати. Зокрема, припускається, що саме Юпітер приймав на себе основний метеоритний і кометний удар з космосу, служачи надійним щитом для життя, що зароджувалося на Землі.

Планета, відкрита європейськими астрономами, цілком здатна впоратися з цією функцією, тому що між нею та її зіркою залишається достатня відстань для існування менших планет, які сучасними приладами виявити не вдається.

за матеріалами International Herald Tribune