Вчені знайшли докази перенесення генів - Наука - dt.ua

Вчені знайшли докази перенесення генів

8 лютого, 2011, 01:30 Роздрукувати

Вчені зуміли довести, що горизонтальне перенесення генів властиве не лише примітивним організмам, але й відносно складним.

Автори н аукового відкриття не ставили собі таку мету. Вони просто працювали над аналізом еволюційних зв'язків між різними видами грибів і порівнювали повногеномні послідовності ДНК сотні видів.

Виявилося, що великий кластер з 23 генів «перейшов» з ДНК грибів роду Aspergillus (цвіль, що росте на багатих крохмалем субстратах) в ДНК грибів з роду Podospora (мешкають у гною травоїдних тварин і здатні розщеплювати рослинні тканини для добування енергії).

«Перехідний» кластер використовується для синтезу токсичної речовини стеригматоцистину. У грибів він грає роль захисту від інших організмів й для атаки. Подібні до стеригматоцистину речовини використовують для виробництва антибіотиків.

До цього відкриття більшість відомих прикладів горизонтального перенесення генів (тобто передачі генетичного матеріалу організму, який не є прямим нащадком донора) було виявлено у бактерій і вірусів, й багато вчених вважали, що у вищих організмів такі генетичні «переходи» не відбуваються.

За матеріалами Лента.ru