Вчені довели, що вуглекислий газ не так сильно впливає на клімат - Наука - dt.ua

Вчені довели, що вуглекислий газ не так сильно впливає на клімат

25 листопада, 2011, 20:07 Роздрукувати

Група кліматологів з США та Іспанії визначила, що клімат менш чутливий до зростання концентрації вуглекислого газу, ніж вважалося донині. Стаття вчених з'явилася в журналі Science.

Об'єктом вивчення дослідників був останній льодовиковий максимум - період під час останнього льодовикового періоду, коли сумарний обсяг льодовиків був максимальним (приблизно 26-20 тисяч років тому). Використовуючи дані, отримані в попередніх роботах, вчені змогли відновити температурний режим на морі і на суші того часового періоду.

Після цього вони побудували складну комп'ютерну модель клімату, яка, серед іншого, враховувала атмосферну циркуляцію повітря, океанічні течії, зміни в розподілі рослинності. Після цього, використовуючи статистичні методи, вчені перевірили чутливість моделі до зростання рівня вуглецю (його подвоєння, якщо бути точним) - основний параметр клімату, який визначає зміну середньої температури на планеті.

У результаті, їм вдалося встановити, що при збільшенні концентрації CO2 в атмосфері на 100 відсотків середня температура зросла на 2,3 кельвіна. Для порівняння, колишні "оптимістичні" моделі в середньому давали зростання у 3 кельвіна.

Фахівці в цій галузі зазначають, що результати кліматологів необхідно перевірити на інших моделях - їх слова подає New Scientist. Вони також зазначають, що невеликі зміни в середній температурі можуть призводити до колосальних кліматичним змін. Наприклад, за часів останнього льодовикового максимуму даний показник був на 2,2 кельвіна нижчим за теперішній.

Як повідомлялося, 2010 рік встановив рекорд високої температури на планеті. Згідно зі статистичними даними він став найтеплішим за всю історію метеоспостережень, які були розпочаті в 1850 році.
За матеріалами: Лента.ру /