В Африці знайдено найдавнішу воду на Землі

Науковці виявили в Африці підземні води, які, судячи з усього, не з'єднувалися з іншими водоймами Землі протягом сотень тисяч або навіть мільйонів років.

Автори відкриття не виключають, що знайшли найдавнішу «незайману» воду планети.

Автори працювали в басейні Вітватерсранд у Південно-Африканській Республіці. Вони вивчали солону водойму, що залягає на глибині близько трьох кілометрів. Серед іншого науковці проаналізували співвідношення у воді ізотопів неону (ізотопами називають атоми одного і того ж хімічного елемента, в ядрах якого міститься різна кількість нейтронів). Дослідники зробили висновок, що у водах басейну Вітватерсранд міститься вода, що існувала на планеті як мінімум два мільярди років тому або раніше. Іншими словами, підземна водойма зберегла компоненти найдавніших земних океанів - це можливо лише в тому випадку, якщо водойма тривалий час перебувала в ізоляції.

Раніше в тому ж районі було виявлено найдавнішу з відомих мікробну спільноту Землі. Виявлені мікроорганізми для отримання енергії використовують хімічні речовини, що містяться в гірських породах. Вони дуже схожі на мешканців гідротермальних джерел, і науковці вважають, що мікроорганізми басейну Вітватерсранд потрапили туди з інших областей молодої планети.

За матеріалами PSYORG